شناسهٔ خبر: 106058 - سرویس وزارتی

رستم قاسمی در جریان سفر یک روزه به استان گلستان:

دولت به دنبال ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است/ آغاز لایروبی کانال‌ها و احیای خلیج گرگان

سفر به گلستان وزیر راه و شهرسازی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان گلستان خبر داد و گفت: در جریان سفر استانی به گلستان بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شد به زودی لایروبی منطقه و احیای خلیج گرگان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، مقام عالی این وزارتخانه، در جریان سفر یک روزه خود به استان گلستان، ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون، گفت: در جریان این سفر، قرارداد سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۰ هکتار توسط بخش خصوصی به امضا رسید که فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم سرمایه گذاران متعددی در پایانه لجستیکی حضور پیدا کنند، عنوان کرد: بخش‌های مورد نیاز اعم از کالاهای اساسی و دیگر موضوعات در این مکان ضرورت تبدیل به عنوان مرکز لجستیک را نشان می‌دهد که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی، عنوان کرد: سیاست‌های کلی دولت این است که بخش خصوصی در جای‌جای کشور سرمایه گذاری کند و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.

قاسمی با اشاره به منعقد شدن قرارداد‌ روز گذشته این وزارتخانه با بخش خصوصی در استان گلستان، گفت: قراردادی که روز گذشته بسته شد طبیعتا برای بخش خصوصی نیز مزایایی به همراه دارد؛ از این رو از بخش خصوصی درخواست می‌کنیم در این پایانه و پایانه‌های مختلفی که در کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید براینکه به دنبال آن هستیم برای بخش خصوصی نیز جذابیت‌هایی ایجاد کنیم، عنوان کرد: امروز به همراه رئیس جمهور از جزیره آشوراده بازدید به عمل آوردیم و تصمیمات مطلوبی نیز در این بازدید گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی لایروبی کانال‌ها را یکی از مهمترین تصمیمات اخذ شده در این بازدید خواند و گفت: لایروبی کانال‌ها متاسفانه مشکلات جدی را برای منطقه ایجاد کرده است؛ از این رو بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شد به زودی لایروبی منطقه و احیای خلیج گرگان آغاز شود.