شناسهٔ خبر: 106063 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

افزایش تعهد دولت به مردم در پی افزایش نام‌نویسی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن/ سرعت بخشی در عملیات بارگذاری واحدهای مسکونی گلستان/ دولت سیزدهم را می توان دولت صادق العهد دانست

سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی(3) 4C4A2832.jpg وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار این است کسانی که فاقد مسکن هستند، حتماً در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، چراکه با افزایش نام‌نویسی‌ها تعهدات ما افزایش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، عصر روز جمعه، سیزدهم اسفندماه، در آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه ۴۸ واحدی مسکن جوانان و فرهنگیان روستایی با حضور در روستای نصرآباد گرگان، گفت: امروز شاهد عملیات اجرایی هزاران واحد مسکونی در روستاها و شهرهای استان هستیم که این نشانگر تلاش ویژه بنیاد مسکن است. بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی در کنار دولت قرار دارد و امروز نیز در نهضت ملی مسکن این بنیاد بار عظیمی را در این طرح به دوش می‌کشد.

وی با تاکید براینکه امیدواریم خدمتگزار بی‌منت و واقعی برای مردم باشیم، عنوان کرد: در این صورت می‌توانیم طرح نهضت ملی مسکن که امری است که می‌تواند در زندگی مردم خصوصاً اقشار ضعیف و متوسط تاثیر بسزایی بگذارد را به درستی انجام دهیم و رسالت خود را به پایان برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی حدود ۲۶ هزار واحد در استان گلستان گفت: این امر می‌تواند به اشتغال و وضعیت مسکن مردم کمک کند و می‌تواند کاهش قیمت مسکن و اجاره‌ها را به دنبال داشته باشد.

قاسمی تاکید کرد: انتظار ما این است کسانی که فاقد مسکن هستند، حتماً در این طرح ثبت نام کنند، چراکه با افزایش نام‌نویسی‌ها تعهدات ما افزایش می‌یابد و با حمایت‌هایی که امروز از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت صورت می‌گیرد، مردم می‌توانند صاحب سرپناه شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و فرصت بسیار مناسبی است که در اختیار مردم قرار گرفته است، اظهار کرد: می‌توانیم دولت سیزدهم را دولت صادق العهد بدانیم و باید همواره به تعهدات خود عمل کنیم، همچنین با توجه به ولادت امام حسین(ع) که پیش رو است، می‌توانیم با رمز "یا حسین(ع)"، این نهضت بزرگی که در استان شروع شده است را سرعت بخشیم و شاهد بارگذاری بخش باقیمانده استان باشیم.

گفتنی است؛ وزیر راه و شهرسازی، امروز، سیزدهم اسفند ماه، به منظور بازدید از چند پروژه در حوزه راه و شهرسازی و مسکن به همراه رئیس جمهور به استان گلستان سفر کرد و ضمن بازدید از فرودگاه بین المللی گرگان، از پایانه و ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون و جزیره آشوراده بازدید کرد.

وی همچنین در شروع عملیات احداث ۴۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن شهر گرگان و شروع عملیات اجرایی پروژه ۴۸ واحدی مسکن جوانان و فرهنگیان روستای نصرآباد حضور یافت.