شناسهٔ خبر: 106074 - سرویس استان‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

عملیات عمرانی جاده ای در ایام اجرای طرح نوروزی در استان ممنوع است

ممنوعیت عملیات عمرانی جاده ای در ایام اجرای طرح نوروزیعملیات عمرانی جاده ای در ایام اجرای طرح نوروزی به گفته حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان تمام عملیات عمرانی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده همزمان با نوروز که به نوعی موجب ترافیک در محورهای مواصلاتی به ویژه در محورهای شریانی شود ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در هفتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان بیان کرد: با توجه به‌ در پیش بودن نوروز هرچه برنامه ریزی ها توسط دستگاه های ذیربط دقیق تر و بر مبنای امکانات و قابلیت ها باشد تاثیر آن در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به‌ مسافر پذیر بودن بیشتر شهرستان های زابل، زاهدان و چابهار فرمانداران این شهرها با انجام فعالیت ویژه از تمام امکانات خود برای افزایش ایمنی تردد در این محورها استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر برخورد قضایی با سارقان علائم ایمنی در راه ها و آموزش نکات ایمنی به رانندگان حمل و نقل عمومی قبل از طرح نوروزی تاکید کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمار پلیس راه ۳۴۷۳ فقره تصادف در ۱۱ ماهه سال جاری در استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

 ایوب کرد افزود: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای در سال جاری اقدام به رفع ۶۰ نقطه حادثه خیز کرده است و ۵ نقطه نیز در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزایش تعداد دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان را ضروری دانست و گفت: با توجه به فاصله طولانی شهرهای استان به منظور کاهش تصادفات رانندگی در راه ها راه اندازی دو باب پاسگاه پلیس راه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل لازم است.

کرد خاطر نشان کرد: این اداره کل در کنار اقدامات متعدد بحث آموزش مفاهیم ترافیکی را از طریق تولید محتوا و اجرای برنامه تلویزیونی سیمای راهبران با بهره گیری از کارشناسان خبره حوزه ایمنی خصوصا پلیس راه و دستگاه های مرتبط در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/