شناسهٔ خبر: 106081 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت:

جابجایی ۱۱۸۱هزار مسافر از پایانه های خراسان جنوبی

مهدی گرجی- معاون حمل و نقل.jpg معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از ۱۶۷۰۷۵۷ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازخراسان جنوبی، مهدی گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۴۸۹۷۱۰ نفر مسافر به استان وارد و ۴۷۰۲۳۷ مسافر از استان خارج  و همچنین ۷۱۰۸۱۰ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

 گرجی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان طبس با تعداد ۴۶۲۷۳۹  نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با تعداد ۴۴۶۰ نفر مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استانهای خراسان رضوی ،سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضرتعداد ۱۴۰۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و تعداد ۲۶۵ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۱۶۶ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۵۸ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می رسانند.

 معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محلهای صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی (محدودیت فروش بلیت برای ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان) از طریق وب سایت شرکتهای حمل و نقل مسافر و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

 گرجی خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.