شناسهٔ خبر: 106229 - سرویس استان‌ها

طرح پاكسازی، زيبا سازی و كاشت نهال درخت درحريم راههای استان كرمان اجرا شد

طرح پاكسازي، زيبا سازي و كاشت  نهال درخت درحريم راههاي استان كرمان اجرا شد به مناسبت چهاردم و پانزدهم اسفندماه، طرح سراسری مشاركت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در روز پاكسازی حريم راه های كشور و روز درختكاری و هفته منابع طبيعی، عمليات پاكسازی حريم محور ارتباطی كرمان- زرند به سمت خراسان جنوبی و كاشت ۵ هزار نهال درخت بادام كوهی در محور كمربندی امام رضای مركز استان كرمان آغازشد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان با بيان اينكه بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی برای پاک‌سازی حریم جاده‌های استان ضروری است، گفت: در تلاش هستیم با به‌کارگیری امکانات و تجهیزات در جهت ایمن‌سازی و پاک‌سازی محور های مبادی شهرهای استان اقدام کنیم.

احسان عراقی زاده افزود: با توجه به اینکه پاک‌سازی ورودی شهرها با هفته درختکاری متقارن شده، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان در كمربندی امام رضای مركز استان  اقدام به کاشت درخت می‌کند.

عراقی زاده خاطرنشان كرد:  زيبا سازی و پاكسازی حريم راهها می تواند علاوه بر اينكه  نقش بسيار مهمی درامنيت جاده ها و كاهش تصادفات و سوانح رانندگی ايفاء نمايد از طرف ديگر ديگر موجب رضايت گردشگران شود وي تلاش و همكاري همه كاربران جاده اي را در اجراي اين طرح بسيار مهم و حياتی دانست.

عراقی زاده تلاش و همكاری همه كاربران جاده ای را در اجرای اين طرح بسيار مهم و حياتی دانست و افزود: زيبا سازی و پاكسازی حريم راهها نياز به يك فرهنگ سازی وسيع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم بايد نسبت به اين امرمهم، خود را مسئول بدانند تا در آينده نزديك شاهد مناظری زيبا درجاده اي استان كرمان باشيم.

وی افزود:  روکش آسفالت، اجرای خط‌ کشی، نصب تابلوهای ترافیکی و علائم، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظر آرایی و زیباسازی مبلمان جاده‌ای، شانه سازی، لکه‌گیری رویه راه، آشکارسازی دهانه تونل‌ها، شانه سازی، حذف اختلاف سطح، ریزش برداری و ساماندهی حریم و ... از جمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوده که به طور مستمر بويژه قبل از فرارسيدن سال نو اجرا می شوند.

گفتنی است؛ اين طرح با حضور مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان و جمعی از مسئولين و كارشناسان راهداری و حمل و نقل  جاده ای استان و با مشاركت مجتمع فرهنگی تفريحی چوگان برگزارشد.

انتهای پیام/