شناسهٔ خبر: 106250 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد؛

برگزاری نشست تبیین برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها

جلسه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تبیین برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در این سازمان این جلسات را تامین‌کننده زیرساخت‌های عمرانی برای سال ۱۴۰۱ برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تبیین برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در این سازمان این جلسات را تامین‌کننده زیرساخت‌های عمرانی برای سال ۱۴۰۱ برشمرد.

فخاری با اشاره به اینکه مهمترین مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر اجرا و به ثمر رساندن نهضت ملی تولید مسکن است افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از ماموریت‌های خطیر و بی‌بدیلی است که در طول شکل‌گیری وزارت راه و شهرسازی بر عهده این نهاد قرار داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به موضوعات مربوط به تامین زمین، مطالعات لازم برای آماده‌سازی زمین‌های تامین شده، تامین زیرساخت‌های روبنایی و زیر بنایی و ساخت مسکن را از موارد مهمی برشمرد که در تدوین برنامه اجرایی باید مورد توجه مدیران ستادی و استانی قرار گیرد.

فخاری اضافه کرد: ما برحسب وظیفه سازمانی خود مسئولیت نظارت، کنترل و اعمال مدیریت بر ساخت برخی پروژه‌ها را هم بر عهده داریم که در تدوین برنامه اجرایی باید به آنها نیز پرداخته شود.

وی توضیح داد: از نکات بسیار مهمی که باید مدنظر قرار داد تلاش برای حفظ و تولید دارایی های دولت از طریق ارزش افزوده برای این دارایی‌ها موجود است تا بتوان چرخه اقتصادی صنعت مسکن را در یک مسیر متوازن قرار داد و منابعی که برای رسیدن به اهداف و ماموریت‌هایمان به آنها نیاز داریم را تامین کرد.

فخاری با تأکید بر اعمال قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همه شئونات مربوطه از مسئولین ادارات کل استانی خواست تا زمینه ساماندهی، هدایت، کنترل و بهره‌وری صحیح از منابع ملی در جهت تأمین مسکن محقق شود.

فخاری با بیان اینکه برنامه‌های سال ۱۴۰۱ سازمان ملی زمین و مسکن  بسیار فشرده‌اند تاکید کرد: علیرغم کمبود منابع و با وجود مشکلات احتمالی موجود باید از این مسیر سخت عبور کنیم تا به بحران نرسیم و برای این کار نیاز به همت، جسارت، تلاش و از خود گذشتگی است تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، گفتنی است در این نشست پس از مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعضای هیات‌مدیره سازمان و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها هم یک به یک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص برنامه اجرایی سال ۱۴۰۱ استان‌ها پرداختند.