شناسهٔ خبر: 10628 - سرویس استان‌ها

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

افتتاح ۱۲۱ کیلومتر راه روستایی و ۲۱ کیلومتر راه اصلی در هفته دولت

احداث راه روستایی مدیر کل اداره راه وشهرسازی کرمانشاه از افتتاح ۱۲۱ کیلومتر راه روستایی و ۲۱ کیلومتر راه اصلی در هفته دولت در این استان خبر داد.

عبداله بهادري در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه های افتتاحی این استان در هفته دولت بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه در این هفته همانند سایر استان های کشور پروژه های متعددی را اعم از ۱۲۱ کیلومتر راه روستایی، ۲۱/۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۲ کیلومتر روکش و بهسازی آسفالت محورها و چندین ساختمان اداری را به بهره برداری خواهد رساند.

بهادری در ادامه اضافه کرد: کمربندی کرند غرب با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیون ریال، باند دوم سه راهی هرسین - هرسین با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال، باند دوم اسلام آباد غرب - حمیل (پل دختر) با هزینه ۳۰ هزار میلیون ریال، باند دوم قطعه هفت بزرگراه کربلا با هزینه یکصد هزار میلیون ریال و باند دوم قدیم کمربندی شرق کرمانشاه با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال از جمله پروژه های استان در حوزه احداث و مرمت راه اصلی در هفته دولت به شمار می روند.

وی همچنین محورهای خانه خدا، زندهر - کاشنبه، اشباخ - انجاب، شاهرخ آباد، طاویران، قلعه ران، کوربلاغ پتی آباد، نوروزآباد و ... را نمونه هایی از پروژه های افتتاحی راه روستایی استان در این هفته اعلام کرد و گفت: پروژه های راه روستایی کرمانشاه در شهرهای کرمانشاه، سنقر، ثلاث باباجانی،هرسین، صحنه،کنگاور، اسلام آباد، جوانرود، سرپل ذهاب، گیلانغرب، روانسر و پاوه واقع شده اند.

بهادری هزینه لکه گیری و روکش آسفالت نزدیک به ۱۳۲ کیلومتر محور را در کرمانشاه یکهزار و ۴۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این بخش ۱۳ محور ترمیم و بازسازی شدند که مسیر های کوزران - جوانرود، کوزران - چهارزبر،کمربندی شرقی کرمانشاه و ... نمونه هایی از این محورها هستند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پروژه های افتتاحی حوزه ساخت ساختمان های دولتی و عمومی بیان کرد: هلال احمر کنگاور، دهکده فنی و حرفه ای سنقر، هلال احمر سنقر، انتقال خون کنگاور، کتابخانه نوکان، سوله مسافری بازارچه مرزی سومار، مرکز بهداشت و درمان شهرک امام و کتابخانه شهید عسگری از جمله طرح های این حوزه در هفته دولت به شمار می روند.