شناسهٔ خبر: 106420 - سرویس استان‌ها

در جلسه كارگروه شريان هاي حياتي استان اردبیل مطرح شد:

بهسازي و آسفالت كنار گذر تونل حيران

جلسه كارگروه شريانهاي حياتي استان اردبیل بهسازي و آسفالت كنار گذر تونل حيران در جلسه كارگروه شريانهاي حياتي استان اردبیل مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، جلسه كارگروه شريانهاي حياتي استان با حضور اعضاء در محل سالن جلسه شهید دادمان اداره كل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبیل و رئيس كارگروه در ابتدای این جلسه گزارشي از وضعيت پروژه هاي راهسازي  استان و اعتبارات تخصيصي و رديفهاي اعتباري اخذ شده در این خصوص ارائه داد.

وی گفت: اكثر راه هاي ارتباطي داخل استان و احداث باند دوم۳۰۰ كيلومتر از شريانهاي اصلي كه اردبيل را به استانهاي مجاور متصل مي كند در حال اجرا می باشد.

حیدری افزود: از۷۵۰ ميليارد تومان اعتبار اعطايي در سفر رياست جمهور به استان ، ۲۳۲ ميليارد تومان به توسعه راه هاي ارتباطي اختصاص يافته است كه هم اكنون اين اداره كل فعالانه دركليه طرح هاي در دست اجرا در حال جذب آن است.

در ادامه این جلسه فرهاد علي پور مديركل پدافند غيرعامل استانداري اردبيل گفت:  لحاظ الزامات و پيوست مطالعات پدافندي به كليه طرح هاي مهم استان، اعم از راه، فرودگاه، سد ها، تونل ها و ... و ساير طرح هاي مديريت شهري ضروری است.

وی افزود: با ابلاغ احكام روساي كارگروه ۱۴ گانه، با توجه به ضرورت امر فعاليت بيش از پيش كارگروه هاي پدافند غيرعامل و ارجاع مصوبات آن به شوراي پدافند غير عامل استان نياز ضروري و غير قابل انكار است.

در ادامه این جلسه اميردانش رئيس مديريت بحران و پدافند غيرعامل اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل با طرح موضوع جلسه، اهميتي كه بهسازي و آسفالت كنار گذر تونل حيران به همه هم استاني ها و  اينكه اين مسير ارتباطي مسير عبور و تردد استان هاي شمال غربي كشور نيز محسوب مي شود را یادآور شد و افزود: در تعطيلي هاي آخر هفته هاي فصول بهار و تابستان در مبادي ورودي تونل در مسيرهاي رفت و برگشت قبل و بعد از ظهر، ترافيك هاي چند كيلومتري ساعتها وقت مسافرين و عابرين اين مسيرارتباطي را مي گيرد.

وی گفت: با توجه به خطرات و تهديداتي كه همواره اين محور ارتباطي با آن دست به گريبان است ، لزوم بهسازي و آسفالت كنارگذر اين تونل حائز اهميت است.

دانش ادامه داد: بهسازي و آسفالت كنارگذر تونل حیران جزو مطالبه همه هم استاني ها به شمار می آید.

وي در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اعتباري كه از محل مديريت بحران به اردبيل ، نمين، نير و سرعين براي پل هاي آسيب ديده از سيل سال گذشته اختصاص داده شده ، به بحران هفتگي محور اردبيل آستارا با آسفالت كنار گذر پايان داده شود.