شناسهٔ خبر: 106482 - سرویس استان‌ها

در آستانه نوروز ۱۴۰۱ صورت پذیرفت:

اتمام عملیات بهسازی و ساخت راه روستایی مرق مرقکان در شهرستان ساوه

راه روستایی مرق -مرقکان راه روستایی مرق مرقکان شهرستان ساوه که در پی بارش‌های آبان ماه سال جاری دچار تخریب، ریزش و انسداد شده بود، با تلاش راهداران ساوجی و پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بهسازی و در ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در فاز نخست به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ازاستان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سفر یک‌روزه خود به شهرستان ساوه، ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی آن شهرستان بمنظور تسهیل سفرهای نوروزی برای کاربران جاده‌ای، بر حضور مستمر و استقرار گشت‌های راهداری در محورها تأکید کرد.

وی افزود: طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی طبق روال هر ساله، از ابتدای اسفندماه شروع شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت که در قالب این طرح با بسیج نیروهای راهداری در سطح استان متشکل از مهندسین، کارشناسان، رانندگان و راهداران، اقدامات قابل توجهی برای آماده سازی راه‌ها برای سفرهای نوروزی انجام می‌پذیرد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، تمام تلاش راهداران در این ایام، ایجاد بستری ایمن برای کاربران جاده‌ای بویژه مسافرین نوروزی است که در این راستا اکیپ‌های عملیاتی بصورت امانی و پیمانکاری با جدیت تمام در کلیه محورهای مواصلاتی استان مشغول ارتقای ایمنی راه‌ها با اولویت ایمن سازی راه‌های شریانی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه سامانه‌های هوشمند نظارتی، ترافیکی و دوربین‌های ثبت تخلف طی سال جاری در شبکه راه‌های استان و با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات جانی ناشی از آن در نوروز ۱۴۰۱ باشیم.

سپس جهانی با حضور در کارگاه پروژه بهسازی و ساخت راه روستایی مرق مرقکان شهرستان ساوه، از پایان عملیات اجرایی این پروژه در فاز نخست خبر داد و افزود: شدت بارش‌ها و نزولات جوی در پائیز امسال که منجر به تخریب، ریزش و انسداد این محور شده بود ظرف مدت چهار ماه و همسو با اجرای طرح راهداری زمستانی بازسازی و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه خاطرنشان کرد: بیش از هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و ترانشه برداری برای بازگشایی محور انجام شده و بالغ بر پنج هزار مترمکعب خاکریزی برای ساخت این راه صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: برای هدایت آب‌های سطحی و عبور عرضی آن از جاده نیز یکدستگاه آبرو لوله‌ای با دو دهانه یک متری به طول ۲۲ متر اجرا و بیش از ۴۵۰ تن عملیات بتن ریزی برای احداث دیواره و کانال با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم، عملیات اجرای لایه آسفالت این محور به طول هزار و ۷۰۰ متر در سال آینده اجرا خواهد شد تا ساکنین منطقه از راه ارتباطی مناسبی برای تردد برخوردار شوند.

شایان ذکر است که در این سفر علیرضا اختری معاون راهداری و محمد محسنی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی جهانی را در این سفر همراهی کردند.