شناسهٔ خبر: 106536 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

پیش‌بینی بیش از ۶ میلیون جابه‌جایی دریایی در نوروز ۱۴۰۱/ بررسی‌های لازم در مورد ایمنی ناوگان دریایی کشور انجام شده است

نشست خبری معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با موضوع سفرهای نوروزی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق گزارش سازمان بنادر و دریانوردی پیش‌بینی می‌شود در حوزه سفرهای دریایی بیش از ۶ میلیون جابجایی در ایام نوروز اتفاق بیفتد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای انجام سفرهای ایمن برای هموطنانی که در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ قصد عزیمت به مقاصد گردشگری دریایی را دارند، گفت: طبق گزارش سازمان بنادر و دریانوردی پیش‌بینی می‌شود در حوزه سفرهای دریایی بیش از ۶ میلیون جابه‌جایی در ایام نوروز اتفاق بیفتد که شامل بخش مسافری و گردشگری است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون راه‌های این وزارتخانه تاکید کرد: بر این اساس سعی شده است هم بنادر و اسکله‌ها مجهز به امکانات مناسب باشند و هم در استان‌های ساحلی هم امکانات لازم برای مسافران نوروزی فراهم شود.

وی افزود: همین الان هم در بعضی از بنادر ما از جمله چابهار با بالاترین ظرفیت خدمات‌رسانی به گردشگران در حال انجام است. چرا که موقعیت سواحل ما به گونه‌ای است که در فصول مختلف سال و با توجه به آب و هواهای مختلف، گردشگران را از نقاط مختلف کشور جذب کنند. بنابراین انتظار می‌رود این تعداد حتی افزایش هم پیدا بکند چون تقاضا از طرف مردم بالاتر رفته است.

افندی‌زاده با تاکید بر اینکه ما در وزارت راه می‌بایست متناسب با امکانات ارائه شده و میزان آن‌ها در بحث گردشگری دریایی، ایمنی شهروندانمان را تامین کنیم، ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده است که تمامی ناوگان‌ها را از حیث ایمنی و مسائل حفاظتی چک کند و مثلا مطمئن باشد که وقتی یک کشتی وارد دریا می‌شود، بتواند با ایمنی مسافران را بین بنادر و جزایر جابه‌جا کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به موقعیت سواحل ما چه در شمال و چه در جنوب، این امکان می‌تواند روز به روز رونق پیدا کند.