شناسهٔ خبر: 106624 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی با ارزش ۳۹۸ میلیارد ریال در شهر جدید شیرین شهر/ امنیت، ایمنی و فرهنگ سه اصل اساسی در ساخت شهرهای جدید

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی در شهر جدید شیرین شهر حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه امروز ۲۳ اسفندماه با حضور در شهر جدید شیرین شهر در آیین افتتاح و بهره برداری از شبکه برق سرای محله و پارک پردیسان، آماده سازی و محوطه سازی ناحیه کارگاهی، سرای محله، فاز ۳ آماده سازی و محوطه سازی مسکن مهر (محله ۱۱)، فاز دوم آماده سازی محله کهن دیار، فاز دوم لاین دوم بلوار خلیج فارس، فاز دوم شبکه جمع آوری فاضلاب و آب شرب محله ۱۲، ۱۰۰ واحد مسکونی خودمالک محله مهر و همچنین مراسم آغاز عملیات اجرایی مجموعه ورزشی روباز محله ۱۰ جمعا با اعتباری بالغ بر ۳۹۸ میلیارد ریال حضور پیدا کردند.

جعفری همچنین در این سفر یک روزه از سایر پروژه های عمرانی و در حال احداث شهر جدید شیرین شهر بازدید و چند اصله نهال به صورت نمادین به مناسبت روز درختکاری در محدوده فضای سبز این شهر توسط وی کاشته شد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در این مراسم با تأکید براینکه همه باید از تکرار نقاط ضعف اقدامات پرهیز و در بهره وری بیشتر از نقاط قوت در این دوره تلاش کنیم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده قرارگاه جهادی خدمت در شیرین شهر نیز فعال و سطح خدمات براساس نیازهای موجود با مدیریت منابع ارتقا یابد.

جعفری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما باید ظرفیتی در شهرهایمان ایجاد کنیم تا ضمن هویت بخشی به شهر احساس تعلق نیز در شهروندان شکل بگیرد؛ امری که قطعا نیازمند ارتقای خدمات فرهنگی، اجتماعی، درمانی، ایمنی و … خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی در این دوره بیان کرد: این طرح باید در هر منطقه با توجه به نیاز و ذائقه فرهنگی آن منطقه احداث شود. انتظار داریم این طرح در شیرین شهر با قدرت معماری و طراحی حتی در بستر آپارتمان سازی جذابیت فضاهای ویلایی را در این طرح اعمال و در اختیار شهروندان قرار دهد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه امنیت، ایمنی و فرهنگی سه رویکرد اساسی ما در ساخت شهرهای جدید خواهد بود گفت: در این حوزه از هرگونه طرح های حمایتی مناسب برای ارتقای موراد مذکور به ویژه در شهر جدید شیرین شهر استقبال می کنیم.

به گفته وی ساخت خانه پزشک برای حضور زوج های پزشک در شیرین شهر مبنی بر اعطای خانه مسکونی برای سکونت و ملک درمانی برای ارائه خدمات درمانی نمونه ای از طرح های حمایتی مورد نظر به شمار می رود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، جعفری با اشاره به این نکته که شهرهای جدید باید با توجه به ذائقه جوان امروزی به صورتی هوشمند و در تراز جهانی احداث شوند گفت: شهرهای ما باید با نگاه فرهنگی، بومی و اسلامی در سطح جهانی ساخته و تمدن نوین اسلامی در آنها ظهور داشته باشد.