شناسهٔ خبر: 106698 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران و رعدوبرق در بلندی‌های البرز/خیزش گردوخاک در جنوب، مرکز و شرق کشور/کاهش ۵ تا ۷درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران و رعدوبرق در بلندی‌های البرز از خیزش گردوخاک در جنوب، مرکز و شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و شرق سمنان در برخی نقاط دامنه‌های زاگرس در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است که در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش‌ها به شکل برف است.

گودرزی در خصوص شدت بارش‌های امروز اعلام کرد: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشترین بارش‌ها را دارند. امروز علاوه بر بارش ها، غرب و جنوب‌غرب، غبار را دارند و برای جنوب، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی شده است. هم اکنون در نوار غربی و برای اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: فردا گستره بارش‌ها در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز است و در شمال‌غرب نیز بارش‌ها پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روی دامنه‌های جنوبی البرز در البرز، تهران، سمنان، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. همچنین، تهران نیز برای امروز آسمانی نیمه‌ابری گاهی وزش باد و رعدوبرق را دارد. بیشینه دما امروز در مهرآباد به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.