شناسهٔ خبر: 106751 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز خبر داد؛

 اخذ سند تک برگ افزون بر ۶۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان نطنز

حامد موحدی ،نطنز رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز از اخذ سند مالکیت تک برگ برای ۶۱۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده ۹۱ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرد.  

 وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اقدام پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بوده عنوان کرد: اسناد اخذ شده مربوط به افزون بر ۶۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان نطنز بوده است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه املاک، بانک زمین و حفاظت اراضی، زمینی به مساحت ۳۷.۶ هکتار تحصیل و سند مالکیت آن نیز اخذ شد.  

 وی ادامه داد: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار سند دفترچه‌ای اراضی ملی این شهرستان به مساحت ۲.۶ هکتار به سند تک برگ تبدیل شد.  

موحدی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

 وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان اذعان داشت: اراضی مورد نیاز (پنج پلاک زمین)، جهت احداث محل اداری در شهرستان نطنز، واگذار شد. همچنین مقدمات فروش ۱۰ قطعه زمین مسکونی در شهر خالد آباد نیز انجام پذیرفت.