شناسهٔ خبر: 106758 - سرویس استان‌ها

آغاز رزمایش طرح راهداری نوروزی در خراسان جنوبی

طرح نوروزی 1400- خراسان جنوبی 2.jpg رزمایش آمادگی ستاد سفرهای نوروزی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی خراسان جنوبی در محل پلیس راه استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخراسان جنوبی، رزمایش طرح نوروزی استان صبح امروز با حضور، فرمانده محترم انتظامی خراسان جنوبی، جانشین محترم نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل محترم حوزه استاندار،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، فرمانده محترم پلیس راه، فرمانده محترم پلیس راهور، اکیپ های پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، امداد خودرو، اورژانس و هلال احمر در پلیس راه استان آغاز شد.

در این رزمایش که به منظور شروع طرح نوروزی ۱۴۰۱ ( از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰الی ۱۷ فروردین ماه۱۴۰۱)برگزار شد سردار ناصر فرشید، فرمانده محترم انتظامی خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۱ با همکاری مردم و مسافران نوروزی شاهد حادثه‌ای تلخ در خراسان جنوبی نباشیم.

وی با یادآوری اینکه خراسان‌ جنوبی سومین استان پهناور کشور است ادامه داد: این استان دارای راه‌های طولانی و کویری است لذا مسافران نوروزی با مدیریت زمان و آرامش در زمینه انجام مسافرت‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

سردار فرشید اظهار کرد: ماموران پلیس استان در رده‌های مختلف انتظامی با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتی که در اختیار دارند به‌صورت محسوس و غیرمحسوس در کنار سایر دستگاهای خدمات‌رسان خواهند بود تا بتوانیم در نوروز ۱۴۰۱ خدمات خوبی را با همکاری و مشارکت یکدیگر به مردم و مسافران ارائه دهیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش سفرهای نوروزی با توجه به رفع محدودیت کرونایی خواهیم بود گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان خدمات خوبی را به مسافران نوروزی ارائه دهیم و شرایط سفر ایمن را فراهم کنیم.

علیرضا عباس زاده، معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: این رزمایش با حضور دستگاه های اجرایی متولی سفر، آغاز و با همکاری دستگاه های خدمت رسان و امدادی  محل ارزیابی برای اطمینان بخشی و آرامش بخشی به مردم است.

وی افزود: همه امکانات و ظرفیت ها بسیج شده تا مردم بتوانند برنامه سفر را با اطمینان و ایمنی بیشتر سپری کنند.

عباس زاده با اشاره به اینکه جاده ها و مسیر های مواصلاتی استان را باید هرچه بیشتر برای عبور و مرور ایمن تر کنیم، ادامه داد: با ارتقا فرهنگ ترافیکی و رعایت مقررات مربوطه توسط مردم و همکاری مجموعه دست اندرکاران سفر و ذینفعان سفر می توانیم خدمات مطمین تری ارایه داده تا با کمترین صدمات، کاربران جاده‌ای با خیال راحت تر و ایمن تر سفر خود را به اتمام برسانند.

وی به افزایش سفرهای نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی سفر با تمام توان و نیرو و با آمادگی برای ارایه خدمات حضور داشته باشند تا بتوانیم به بهترین شکل میزبان مسافران نوروزی باشیم.

اسداله جلال زاده ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هدف از اجرای این رزمایش را اعلام آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در ارائه خدمات به مسافران نوروزی بیان کرد و گفت: در این رزمایش هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای آمادگی هر چه بهتر در خدمات‌رسانی ایجاد می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری رزمایش، همه دستگاه‌ها خدمات مطلوبی به مسافرانی که خراسان جنوبی را به عنوان مقصد سفر، یا عبور از محورهای استان انتخاب می‌کنند ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت این اداره کل در ایام نوروز ۱۴۰۱ یادآور شد: راهداران استان در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی آمادگی کامل برای سرویس دهی جاده ای به مسافرانی که از محورهای حوزه استحفاظی استان تردد می کنند را دارند.

جلال زاده اضافه کرد: شرکت های مسافربری پایانه های استان نیز با ناوگان مسافری مجهز و با برنامه ریزی های انجام شده و با رعایت پروتکل های ابلاغی از ستاد مقابله با کرونا آماده خدمات رسانی به مسافران هستند

گفتنی است؛ در ایام تعطیلات نوروز ۳۳ باب راهدارخانه و۳۳باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حوزه تحت پوشش این اداره کل در این ایام آماده خدمات رسانی کامل به مسافران هستند.

انتهای پیام/