شناسهٔ خبر: 106767 - سرویس استان‌ها

۹۰ درصد سامانه های کنترل سرعت در استان فعال است

کنترل سرعت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از تعداد ۲۹ سامانه کنترل سرعت نصب شده در راههای استان، برابر ۹۰ درصد فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالى با اشاره به اینکه  برخی از  سامانه ها بصورت دو طرفه بوده افزود: تعداد کل دوربینها ۴۵ دستگاه می باشد.

ضمنا متوسط سرعت در جاده های استان فعال شده و از ساعت صفر تا ۷:۳۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه تعداد ۱۳۹ تخلف ثبت و تعداد ۱۰۰ مورد به پلیس راهور ناجا ارسال شده است.

دبیر کمیته ایمنی حمل و نقل استان اعلام نمود: هر درصد افزایش سرعت بطور متوسط ۴ درصد به تلفات تصادفات جاده ای اضافه میکند و به همین سبب کنترل سرعت در راهها و استفاده از کمربند ایمنی در خودرو و بحث خواب آلودگی رانندگان مهمترین عوامل تشدید تلفات تصادفات در راهها هستند.

شهامت افزود: با توجه به تاکیدات عالی ترین سطوح نظام و وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استاندار ، تشدید کنترل تخلفات و ارتقائ ایمنی سفرهای نوروزی مهمترین اولویت طرح نوروزی ۱۴۰۱ دستگاههای فعال در این طرح است و کلیه همکاران فعال راهداری در کنار پلیس راه و دستگاههای امدادی و خدمات رسان، برنامه های نظارتی ویژه را طی این ایام اجرا می نمایند.