شناسهٔ خبر: 106783 - سرویس استان‌ها

در سالی که گذشت صورت گرفت:

۶۹ مورد رسیدگی به تخلفات ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل مازندران

مازندران- مهندس صفری سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از رسیدگی به ۶۹ مورد تخلفات مالکان ناوگان در کمیسیون ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل (رسیدگی به تخلفات در خصوص دستورالعمل صدور، تمديد، تعويض، لغو و غيرفعال نمودن كارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي ) در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه مازندران  ابوالفضل صفری  اظهار داشت: در پی افزایش تخلفات حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز مندرج در کارت خودرو (اضافه تناژ)  ، این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد : علاوه بر تخلف اضافه تناژ درصورت ارتکاب تخلف واگذاری وسیله نقلیه به راننده فاقد مدارک مجاز و ویا کارت هوشمند راننده ، فاقد برگ سلامت ، فاقد گواهینامه رانندگی ... مجاز ازسوی مالک ناوگان (بند ۴ماده ۱۴) و همچنین تکرار حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز وسیله نقلیه (بند ۱۶ ماده ۱۴) ، با دعوت از مالک وسیله نقلیه در کمیسیون رسیدگی به تخلفات و با توجه نوع ، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به غیر فعال نمودن کارت هوشمند ناوگان مربوطه تا مدت حداکثر یکسال اتخاذ تصمیم خواهد شد.

صفری ضمن اشاره به این موضوع که این اقدام در جهت  بازدارندگی و صيانت از سرمايه هاي ملي راه ها و ابنيه هاي فني ، افزایش ایمنی کاربران جاده ای ، کاهش تصادفات و تلفات بوده ، اظهار داشت : جهت تشدید برخورد با متخلفین بخش حمل و نقل عمومی ، از این پس پرونده مالکین وسایل نقلیه نیز در دستور کار دبیرخانه کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتها و رانندگان موضوع ماده ۱۴ در اداره کل قرار می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: لغو کارت هوشمند ناوگان و رانندگان يكي از راه هاي اساسي براي جلوگيري از ارتكاب تخلف مي باشد .

سرپرست معاونت حمل و نقل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تاکید کرد : در صورت لغو کارت هوشمند ناوگان مالکین وسیله نقلیه ، آنان از خدمات حمل و نقلی ( دریافت بارنامه ، دریافت لاستیک ، شارژ کارت سوخت و...) به علت عدم پیمایش محروم خواهند شد.

انتهای پیام/