شناسهٔ خبر: 106796 - سرویس جاده‌ای

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان:

زلزله کوخرد خسارت جانی نداشته است/تردد در راه‌های اصلی برقرار است

آرش رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه زلزله کوخرد در استان هرمزگان خسارت جانی در پی نداشته است،‌ گفت: راه‌های اصلی باز بوده و تردد در جریان است.

آرش رضایی،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره خسارات وارد شده از زلزله کوخرد در استان هرمزگان اظهار کرد: بزرگی این زلزله ۶ ریشتر بوده اما با توجه به عمق ۱۰ متری و قرارگیری در مراکز غیر جمعیتی خوشبختانه خسارت جانی نداشته و مشکلات چندانی نیز به بار نیاورده است.

وی با اعلام اینکه هنوز برآوردی از میزان خسارات مالی گزارش نشده خاطر نشان کرد: در حوزه راه‌ها، ریزش‌هایی در راه‌های روستایی رخ داده که مسیرهای روستاهای اطراف، توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال رفع انسداد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان افزود: هیچ انسدادی در راه‌های اصلی ایجاد نشده است.

رضایی گفت: این زلزله در شهرستان‌های نزدیک محل وقوع به ویژه بندرعباس شدیدتر احساس شده اما خوشبختانه تا کنون آسیب جدی ایجاد نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان تاکید کرد: وضعیت پایدار است و هرگونه اتفاق جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در طول جغرافیایی ۵۴.۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین بامداد پنجشنبه حوالی کوخرد در استان هرمزگان را لرزاند.

تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو از لحظه وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده در این استان در حالت آماده‌باش هستند.