شناسهٔ خبر: 106799 - سرویس استان‌ها

در سال ١۴٠٠ اتفاق افتاد؛

برگزاری ٢۴ جلسه کمیسیون ماده ۵ با ١۶۴ مصوبه

جلسه امسال راهبردها و سیاست‌های ساماندهی فضای شهری در حوزه تعیین کاربری، نوع کاربری و نحوه استفاده از اراضی در ٢۴ جلسه کمیسیون ماده ۵ با ١۶۴ مصوبه مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربايجان‌غربی در این خصوص گفت: هرگونه تغییر و اصلاح طرح‌های تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ تابع ضوابط طرح جامع شهرها انجام شده و مصوبات این جلسات در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب می‌شود.

یاسر رهبردین با تأکید بر پایبندی به ضوابط و مقررات شهرسازی در اجرای طرح‌های جامع شهری، افزود: به منظور ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در عملکرد باید تصمیم‌ها و مصوبات این کمیسیون برای عموم جامعه در دسترس و قابل رؤیت باشد.

آخرین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سال ١۴٠٠ با محوریت بررسی ٢٨ پرونده درخواستی تغییر کاربری، افزایش تراکم ساختمانی و سطح اشغال در شهر ارومیه بررسی شد.

این جلسه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار و مدیریت شهری ارومیه برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه با اعلام اینکه امسال ٢۴ جلسه کمیسیون ماده ۵ با تحقق ١۶۴ مصوبه تشکیل شده، افزود: مجموعه راه وشهرسازی در سال جاری علاوه بر رسیدگی به درخواست‌های عمومی در خصوص تغییر طرح تفصیلی شهرها با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه الحاق به محدوه‌ها، تغییر کاربری‌ها و تأمین اراضی مناسب انجام داده است.

وی، حجم کارهای کارشناسی در کمیته‌های تخصصی شهرسازی و معماری را بی‌سابقه دانست و افزود: امسال نظارت و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز شهرهای استان و انجام مکاتبات لازم با شهرداری‌ها و در برخی مواقع شکایت حقوقی گسترش یافت.

وی به عقد قرارداد طرح جامع شهر ارومیه در سال جاری اشاره کرد و گفت: قرارداد طرح تفصیلی شهر میاندوآب نیز منعقد شده و طرح تفصیلی شهر خوی به تصویب رسید.

حمزه‌لو یادآور شد: همچنین بر تهیه و تصویب طرح جامع شهرهای سردشت و شاهین‌دژ در شورای‌عالی شهرسازی نظارت شده است.