شناسهٔ خبر: 106814 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش برف و باران ووزش باد در مناطق شمالی کشور/خلیج فارس وعمان از امروز طوفانی می‌شود

باران کارشناس هواشناسی از از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، اردبیل، شمال خراسان‌های شمالی و رضوی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۶ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، اردبیل، شمال خراسان‌های شمالی و رضوی خبر داد و گفت: این بارش‌ها به شکل برف و باران، وزش باد و گاهی رعد و برق می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب، سواحل شمالی ارتفاعات البرز و استان‌هایی که در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع شدند بارش خواهند داشت.

رفیعی خاطر نشان کرد: روز سه‌شنبه هم علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از غرب کشور و مناطقی از مرکز و شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز هم روز سه‌شنبه از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

کارشناس هواشناسی دمای هوا را از روز شنبه در اکثر مناطق کشور افزایش تدریجی اعلام کرد و گفت: آب‌های جاری کشور از جمله خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی روزهای جمعه و شنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رفیعی آسمان تهران نیز امروز نیمه ابری است و در برخی ساعات وزش باد را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تهران در اواخر وقت همراه با غبار محلی خواهد بود و حداکثر دمای امروز تهران ۱۲ درجه بالای صفر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: حداقل دما در مهرآباد نیز به ۳ درجه بالای صفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود فردا به ۴ درجه بالای صفر برسد.