شناسهٔ خبر: 106870 - سرویس استان‌ها

به منظور افزايش ضريب ايمني راه ها در نوروز :

۳۵۰ راهدار در جاده‌هاي مازندران مستقر شدند

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : به منظور در پيش بودن بهار طبيعت و ايام نوروز و حضور مسافرين و گردشگران نوروزي از سرتاسر كشور به مازندران و همچنين افزايش ضريب ايمني راه ها ۳۵۰ راهدار در جاده هاي اين استان مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان با اشاره به احتمال وقوع سونامی سفر در نوروز پیش رو خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه شیوع کرونا بیش از دو سال است ادامه پیدا کرده، مردم به لحاظ روحی به سفر نیاز دارند و هرچند شیوع امیکرون را داریم، اما احتمال وقوع سونامی سفر وجود دارد.

وی افزود: در خصوص سفرهای نوروزی ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری می کند، اما به هر حال دستگاه های مختلف باید برای هر شرایطی آماده باشند تا در صورت افزایش سفرها بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی داشته و مانع از افزایش تصادفات شویم.

مهندس جهانیان تاکید کرد : با این حال اين اداره كل تمام تلاش خود را بكار خواهد بست تا مسافران نوروزي جاده ها درآغاز سال جديد سفري كم خطر را تجربه نمايند.

جهانیان تشدید نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری را خاطرنشان کرد گفت: نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز،صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه های بین راهی،هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده نمودن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه های مسافری،فعالیت موثر مدیران فنی شرکت ها و موسسات حمل و نقل در اعمال دقت نظر بیشتر جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی مسافری از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیر‌چرخ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خصوص بخشي از اقدامات ايمن سازي محورهاي استان توسط اين اداره كل براي ايام نوروز اظهار داشت: پاكسازي و زيبا سازي حريم راه ها ، روکش آسفالت و اجرای لکه گیری آسفالتی  ، نصب نیوجرسی ، نصب تابلو هاي فلورسنتي جهت آشكار سازي نقاط پر حادثه  ، تقويت علائم افقي وعمودي ، بهبود وضعيت حفاظ ها و نگهداري روشنايي محورها ، ايمن سازي و ساماندهي نقاط پرحادثه ، خط كشي و لكه گيري ، شستشو و ترميم علائم در سطح محورها از جمله فعاليت هايي است كه به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام مي باشد.

وي ابراز اميدواري نمود :ان شاء الله در سال جدید بتوانيم با همدلي و تعامل بيشتر و رعايت كليه مقررات و قوانين توسط رانندگان عزيز شاهد سالي بدون سوانح رانندگي در كشور و استان عزيزمان باشيم.

انتهای پیام/