شناسهٔ خبر: 106901 - سرویس استان‌ها

همزمان با نیمه شعبان انجام شد:

بهره برداری از مجموعه بهداشتی و نمازخانه بین راهی بقیه الله

افتتاح نمازخانه بین راهی مجموعه بهداشتی و نمازخانه بین راهی بقیه الله، همزمان با نیمه شعبان و میلاد پر برکت امام زمان (عج) و آغاز سفرهای نوروزی، در شهرستان مانه و سملقان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مساحت این پروژه را ۲۷۶ مترمربع و مبلغ هزینه شده را ۳۵ میلیارد ریال برشمرد و گفت: بهره برداری از این پروژه به بخش خصوصی واگذار می شود و علاوه بر این که محلی برای اقامه نماز است، می تواند برای اسکان اضطراری مسافران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این که در خصوص آسفالت راه های فرعی و روستایی مطالبات مردم بسیار است، افزود: به محض بهبود هوا در هر یک از شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان حداقل ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی آسفالت مى شود و قیر مورد نیاز تامین شده است.

وی با تاکید بر این که برای محور خاصی مانند کهنه جلگه کار سنگین است و باید ادامه کار از اعتبارات ۱۴۰۱ دیده شود، خاطرنشان کرد: از امکانات شهرستان مانه و سملقان یک لودر اخیرا اضافه کردیم و یک دستگاه لودر هم در شهرستان راز و جرگلان حداکثر تا آخر تعطیلات نوروزی اضافه می شود تا بتوانیم کارهای امانی را پیشرفت دهیم.

شهامت خاطرنشان کرد: بیشترین مشارکت خیران را در شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان داشتیم که در سطح ملی تقدیر شدند.

رشیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: احداث این نمازخانه در جلسه اخیر ستاد اقامه نماز بررسی و نام آن نیز به عنوان بقیه الله انتخاب شد و امیدواریم خدمات خوبی در این مجموعه به مردم استان، زائران و مسافران ارائه شود.

مسئول ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز با بیان این که نمازخانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یکی از بهترین نمازخانه های استان است اظهارکرد: طول جاده های استان خیلی طولانی نیست اما در کل این مسیر مسافران و زائران زیادی داریم و باید تلاش کنیم خاطره خوشی برای آن ها باقی بماند.

وی افزود: نباید فقط به فکر ارائه خدمات رفاهی و عمومی باشیم بلکه باید خدمات معنوی هم ارائه کنیم بنابراین باید نمازخانه های خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تصریح کرد: نمازخانه بین راهی بقیه الله در نقطه تلاقی شریانهای جاده ای مهمی احداث شده و علاوه بر این که محل اقامه نماز است می تواند سرپناهی برای مسافران باشد.

پاکمهر افزود: متاسفانه استان از نظر وضعیت راه های بین شهرستانی و راه های روستایی در کشور شرایط خوبی ندارد به طوری که بیش از ۱۰ درصد از میانگین کشور عقب تر هستیم ضمن این که حتی یک متر آزاد راه ، بزرگراه و راه آهن نداریم.

وی با اشاره به این که شرایط استان از نظر راه ها خوب نیست و باید بیشتر تلاش کنیم، گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۱ چشم انداز خوبی در حوزه احداث راه های بین شهرستانی و راه های روستایی داشته باشیم. شهرستان های راز و جرگلان، جاجرم و گرمه هنوز از راه دسترسی استاندارد بین شهرستانی برخوردار نیستند و امیدواریم با پیگیری، این وضعیت بهبود یابد.

وحیدی نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: خراسان شمالی یک حوضه آبریز مشترک دارد و شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان در انتهای حوضه آبریز است یعنی تمام جاده های استان در خطر سیلاب قرار دارد.