شناسهٔ خبر: 106926 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خبرداد:

احداث ۳ ایستگاه خدمات رسانی در مبادی ورودی استان

خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، از احداث ۳ ایستگاه خدمات رسانی در مبادی ورودی استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، علیرضا خجسته در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در خصوص اقدمات صورت گرفته در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۱ افزود: این ۳ ایستگاه در محورهای ورودی استان از جمله محور سبزوار نیشابور محدوده روستای مهر، محور باغچه نیشابور و محور گناباد تربت حیدریه برپا شده اند و به ارائه اطلاعات، سایر خدمات مورد نیاز می پردازند.

وی ادامه داد: در بازه ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، ۶۰ کشیک نوروزی را در سه محور اصلی استان به صورت شبانه روزی ایجاد شده است که چنان چه مشکلات رخ دهد، نسبت به رفع آن ها به سرعت اقدام نمایند، علاوه بر این ۶۰ کشیک، ۸۱ گروه نیز در شهرستان های استان به صورت ثابت مستقر شده که با استفاده از ۵۴۰ دستگاه ماشین آلات، به ارائه خدمت می پردازند.

خجسته با اشاره به استقرار ۷۶۵ نفر نیروی راهدار به صورت شبانه روزی در ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول محورهای استان، اضافه کرد: برخی اقدامات نیز پیش از آغاز طرح نوروزی در دستور کار قرار گرفته است که از آن ها می توان به ۲۵۲ کیلومتر تجدید رویه آسفالت، ۴۳۶ هزار مترمربع لکه گیری، اجرای۲۸۰ هزار متر طول درزگیری و ۴ هزار کیلومتر تجدید خط کشی را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ابنیه فنی نیز حدود ۷۰ دستگاه آبنما را با باکس های آماده به پل تبدیل کردیم تا ایمنی بیشتری داشته باشند، افزود: نصب ۱۸ کیلومتر حفاظ های بتی در حاشیه راه ها، ایجاد روشنایی در ۱۷.۵ کیلومتر از محورهای مورد نیاز و حادثه خیز و  ایجاد ۱۸۵ کیلومتر شیب شیروانی از دیگر فعالیت ها بوده است.

معاون راهداری استان در در خصوص رفع نقاط حادثه خیز نیز گفت: در استان خراسان رضوی، ۶۰ نقطه پرتصادف داشتیم و از ۳ سال گذشته فرآیند رفع آن ها در دستور کار قرار گرفته بود که تا ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴۰ نقطه رفع گردیده بود و در این سال ۱۳ نقطه دیگر نیز عملیات رفع آن ها نیز آغاز شده و در شرف اتمام است.