شناسهٔ خبر: 106964 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

راه ارتباطی ۷۵۰ روستای استان بازگشایی شد/ راه ۲۵۰ روستا همچنان مسدود است

برفروبی تویسرکان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک شدید که از روز گذشته در استان اردبیل آغاز شده، موجب مسدود شدن راه ارتباطی بیش از یکهزار روستای این استان شده بود که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی در بازدید از عملیات برف روبی شهرستان گرمی افزود: تاکنون راه ارتباطی ۷۵۰ روستای استان بازگشایی شده و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی ۲۵۰ روستای این استان ادامه دارد.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: بیشتر راه‌های مسدود شده مربوط به شهرستان گرمی و انگوت در شمال استان اردبیل بوده و ۲۵۰ مسیر روستایی مسدود مانده هم در این دو شهرستان واقع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل علت تاخیر در بازگشایی مسیرهای روستایی در این دو شهرستان را ادامه بارش برف و به خصوص بروز کولاک شدید در منطفه اعلام کرد.

وی با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک شدید در همه مسیرهای جاده‌ای بین شهری و روستایی استان اردبیل بیان کرد: به علت ادامه بارش برف و کولاک شدید، عملیات برفروبی و بازگشایی جاده‌ها توسط راهداران با کندی انجام می‌شود و ممکن است راه ارتباطی بازگشایی شده روستاهای استان دوباره مسدود شود.

وثوقی اضافه کرد: بارش سنگین برف همراه با کولاک در اکثر محورهای ارتباطی استان اردبیل از جمله در گردنه‌های الماس، صائین، حیران، لنگان، قره آغاج، اسالم و بودالالو ادامه دارد ولی با تلاش راهداران، تردد در این مسیرها با کندی و با استفاده از زنجیر چرخ ادامه دارد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجراپی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: هم‌اکنون تمامی محورهای اصلی استان اردبیل باز است ولی در همه مسیرهای جاده‌ای کولاک شدید گزارش شده و بر همین اساس لازم است شهروندان در صورت امکان، سفر خود را به تعویق انداخته و یا با تجهیزات کامل زمستانی و زنجیر چرخ سفر خود را ادامه دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به تداوم شرایط جوی جاری تا آخر هفته و ادامه بارش و ناپایداری هوا در استان، از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم، با رعایت سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ سفر کنند.

وی از بسیج ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۶۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان برای مدیریت تردد در جاده‌های استان خبر داد و از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/