شناسهٔ خبر: 106972 - سرویس وزارتی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی در نوروز/ پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها/ انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز

قطار معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جریان تشریح آمار سفرهای نوروزی از پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها، ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی، ۱۷۷هزار و ۷۶ سفر جاده‌ای و انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیش از دو سال است که کرونا شور آیین باستانی عید نوروز و سفر را با خود برد، همگان را خانه‌نشین کرد و مقاصد گردشگری جهان خصوصا ایران را در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به تعطیلی کشاند.

 با این حال اما برمبنای رفع محدودیت‌های سفر و انجام واکسیناسیون حداکثری، آمارها حکایت از آن دارد که ایرانیان در سال ۱۴۰۱، در نوروز، زمان حیات دوباره طبیعت، به جاده‌ها و مقاصد گردشگری سلامی دوباره کردند.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این‌باره به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۷۷هزار و ۷۶ سفر جاده‌ای با تعداد یک میلیون و ۶۷۰هزار و ۶۵۳ مسافر به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این آمار بیانگر آن است که با انجام واکسیناسیون گسترده و خستگی مردم از این قرنطینه طولانی مدت، مردم زمان تعطیلات عید نوروز در ایران را غنیمت شمرده و به استقبال سفرهای نوروزی رفتند.

انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی ۴ روز

مسافرت‌های ریلی اما از حال و هوای خاصی برخوردار است و در کشورهایی که دارای خطوط ریلی هستند و در اغلب کشورهای دنیا از محبوب‌ترین و اقتصادی‌ترین انواع سفر است.

این امر در ایران نیز مشهود است؛ به گونه‌ای که به گفته غفاری، از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، ۳۴۵هزار و ۲۷ مسافر از طریق ۹۵۵ سفر جابه‌جا شدند.

پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها

برهمگان آشکار است که سفر با هواپیما از سریعترین راه‌های سفر و رسیدن به مقصد است و سفر با هواپیما تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که سالانه میلیون‌ها مسافر آن را انتخاب می‌کنند.

در این راستا معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای نوروزی در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه را تشریح کرد و گفت: در این بازه زمانی ۷۰۷هزار و ۳۷۰ اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی صورت گرفته است.

وی همچنین تعداد نشست و برخاست هواپیماهای مسافری بین المللی و داخلی را اعلام و اظهار کرد: همچنین تعداد پنج هزار و ۶۵۷ فروند هواپیمای مسافری در مدت زمان مذکور به ثبت رسیده است.

ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی

ایران در منطقه‌ای از آسیا قرار گرفته است که هم از سمت شمال و هم از سمت جنوب با آب‌های نیلگون احاطه شده است و این مورد سبب شده تا سفرهای دریایی برای مسافران راحت‌تر و ساده‌تر باشد.

به گونه‌ای که برخی از گردشگران در این روزها برای انجام سفرهای دریایی برنامه‌ریزی می‌کنند؛ چراکه امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ارائه آمار سفرهای نوروزی از ورود و خروج ۴۷۲هزار و ۴۲۸ نفر مسافر دریایی از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه خبر داد و گفت: همچنین دراین مدت ورود و خروج ۹۰هزار و ۷۹۶ گردشگر دریایی نیز به ثبت رسیده است.

به گفته وی ورود و خروج چهار هزار و ۵۹۴ فروند شناور مسافری و ۱۱هزار و ۴۵۴ شناور تفریحی نیز ثبت شده است.

فوت ۷۴ هموطن در پی تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پایان اما از مرگ ۷۴ تن در تصادفات رانندگی از شروع اجرای طرح نوروزی در جاده‌ها تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰خبر داد و گفت: متاسفانه از ۲۵ اسفندماه تا ۲۹ اسفند علاوه بر آمار مذکور، ۸۹۹ فقره تصادف جرحی و ۱۱۴متوفی سرصحنه گزارش شده است.

انتهای پیام/