شناسهٔ خبر: 106974 - سرویس استان‌ها

افزایش ترافیک در ورودی‌های شیراز:

حدود ۸ میلیون تردد نوروزی در جاده‌های استان فارس ثبت شد

تردد نوروزی فارس حمید احمدی مدیر مرکز راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ،از ثبت ۹۵۱ هزار و ۵۶۶ تردد در محور‌های مواصلاتی استان در روز گذشته یکم فروردین‌ماه خبر داد و اظهار داشت: تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۵۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس از ثبت بیش از هفت میلیون و ۹۹۵ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی این استان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ترافیک در ورودی‌های شیراز افزایش یافته است.

حمید احمدی، از ثبت ۹۵۱ هزار و ۵۶۶ تردد در محور‌های مواصلاتی استان در روز گذشته یکم فروردین‌ماه خبر داد و اظهار داشت: تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۵۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با بیان اینکه تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال ۳۴۷ درصد افزایش داشته است افزود: همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۲۰ درصدی را به همراه داشته است.

وی مجموع تردد‌ها از ابتدای طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ تا به امروز را هفت میلیون و ۹۹۵، ۱۴۴۱ تردد اعلام کرد  و از افزایش ۲۶ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال در هیمن بازه زمانی ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۴۱ تردد در محور‌های فارس ثبت شده است.

احمدی درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را هفت درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۴۴ هزار و ۸۲ تردد را خودرو‌های سنگین، ۹۰۲ هزار و ۳۲۶ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و پنج هزار و ۱۵۸ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه از کل تردد‌های انجام شده پنج درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودرو‌ها ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۱۷ هزار و ۳۰۰ تخلف در جاده‌های استان ثبت شده است تصریح کرد: بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های شیراز- مرودشت، مرودشت_ شیراز، شیراز_ کوار، شیراز_دشت ارژن، صفاشهر_آباده و صفاشهر_سعادت‌شهر اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در محور شیراز- مرودشت ۵۲ هزار و ۷۹۶ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۱ هزار و ۲۲۶ تردد، شیراز_ کوار ۲۵ هزار و ۷۲ تردد، شیراز_دشت ارژن ۲۷ هزار و ۲۴، صفاشهر_آباده ۱۹ هزار و ۶۲۰ تردد، صفاشهر_سعادت‌شهر ۲۱ هزار و ۵۲۱ تردد، شیراز_سروستان ۱۳ هزار و ۸۱۶ تردد و نورآباد_گچساران نیز ۱۲ هزار و ۳۶۹ تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

احمدی با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سببمی‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.