شناسهٔ خبر: 106987 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح نارنجی منتشر کرد؛

افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع ۲.۵ تا ۳.۵ متری طول موج/ خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های تفریحی

موج دریا سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به افزایش سرعت باد و مواج شدن دریاها از روز جمعه، پنجم فروردین ماه تا روز شنبه، ششم فروردین ماه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در توصیف سامانه، افزایش سرعت وزش باد را اعلام و زمان شروع را روز جمعه پنجم فروردین ماه و پایان این سامانه را روز شنبه، ششم فروردین ماه عنوان کرد.

نوع مخاطره افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین ۱/۵ تا ۲ متر در سواحل و ۲/۵ تا ۳/۵ متر در فراساحل اعلام شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، این نوع مخاطره روز جمعه خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر و روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان را در برمی‌گیرد.

همچنین به دنبال افزایش سرعت وزش باد، خطر غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، خطر آسیب به قفس ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال آسیب به شناورهای نیمه سنگین و خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

لذا این سازمان به مردم توصیه کرد: ممنوعیت شنا، پرهیز از تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت های دریایی به ویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را جدی بگیرند.

انتهای پیام/