شناسهٔ خبر: 106990 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد:

ایجاد بندر در جزیره هرمز در دستور کار سازمان‌ بنادر

صاویر ی زیبا از سواحل بنادر سیریک و جاسک در شرق استان هرمزگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد بندر در جزیره هرمز بر اساس طرح جامع خبر داد و گفت: قرار است این بندر به نام "شهیده فاطمه نیک" نامگذاری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در بازدید از جزیره هرمز با اشاره به اینکه این جزیره یکی از مناطق بسیار زیبا در کشور است، گفت: اکثر مسافران به استان هرمزگان از این جزیره بازدید می‌کنند و طی همین شش روز از ۲۵ اسفند تا کنون حدود ۲۵ هزار گردشگر و مسافر دریایی به جزیره هرمز سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی ساکنان منطقه تلاش می‌کنند تا مسافران راحت و به بهترین شکل از این جزیره بازدید کنند، عنوان کرد: همکاران سازمان بنادر و دریانوردی هم در تمامی بنادر کشور که تردد مسافر دریایی دارند، تلاش خواهند کرد مردم به سهولت و با حداکثر ایمنی دریایی، سفرهای خود را انجام دهند و مجموعه شناورها و تعاونی ها نیز نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا مردم تا سفر خوبی را تجربه کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: درخصوص جزیره هرمز مذاکرات مختلفی با امام جمعه، بخشداری و سایر مسئولان جزیره صورت گرفته و برنامه‌هایی برای بندر جزیره هرمز طراحی شده است.

صفایی با بیان اینکه طرح جامعی برای بندر جزیره هرمز تهیه شده است، گفت: امیدواریم در جلسه با استاندار، بحث تحویل گیری این منطقه و این محوطه بندری هرمز از سازمان شیلات به نتیجه برسد و بتوانیم بندری بسیار خوب و در شان مردم ایران و جزیره هرمز بسازیم و سفرهای دریایی را با سهولت و ایمنی بیشتر نسبت به شرایط کنونی انجام دهیم.

وی افزود: این اتفاق موجب خواهد شد شرایط رفاهی و اقتصادی برای مردم منطقه بهبود یابد و بستر مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد شود و در راستای تحقق برنامه اشتغالزایی برای دولت انقلابی و مردمی گام برداریم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل این سازمان در مورد نامگذاری بندر هرمز نیز اعلام کرد: با توجه به پیشنهاد صورت گرفته قرار بر این است که این بندر به نام شهیده بزرگوار "فاطمه نیک" که خود ۹ شهید عزیز را به انقلاب تقدیم کرده است، نامگذاری شود تا اینگونه حداقل بخشی از دین خود برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را ادا کنیم.