شناسهٔ خبر: 106991 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد:

اراضی احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی تحویل بنیاد مسکن شد

حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از معرفی و تحویل اراضی احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی به آن بنیاد خبر داد.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تحت مسئولیت نکاتی را ارایه کرد و گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تاکنون اراضی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن معرفی و تحویل شد. همچنین مابه ازای این تعداد اراضی نیز حدود ۶۲ هزار نفر متقاضی معرفی شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای حدود ۶۰ هزار نفر متقاضی معرفی شده پروژه تعریف شده که در مراحل مختلف اجرا از اخذ پروانه تا اجرای فوندانسیون قرار دارند.

سهرابی توضیح داد: در تفاهمی که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تهران به امضا رسید حدود ۱۰  هزار واحد در بافت های شهری با اولویت بافت فرسوده تهران احداث خواهد شد که در اسفند ماه کلنگ احداث ۳ هزار واحد به زمین زده شد و تاخردادماه نیز کلنگ ۷ هزار واحد دیگر به زمین زده می‌شود.

گفتنی است، بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریبا غیر از شهر تهران در تمامی شهرهای مسئولیت دارد. در کلانشهرهای قم، کرمانشاه و اصفهان، طرح‌های نهضت ملی مسکن با ارایه تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در حال اجراست. همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی از مراکز استان‌ها با سقف ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها با سقف ۳۰۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود. شهرهایی از جمله زنجان و سیرجان از جمله آنها هستند.