شناسهٔ خبر: 106998 - سرویس استان‌ها

استاندار کرمانشاه؛

پایانه مرز خسروی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای تردد زائران عتبات عالیات دارد

استاندار کرمانشاه - پایانه مرزی خسروی استاندار کرمانشاه گفت: پایانه مرز خسروی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای تردد زایران عتبات عالیات دارد و اقدامات بسیار خوبی در این مرز برای رفت و آمد زایران پیش بینی و صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در سفر به قصرشیرین از پایانه مرزی خسروی بازدید میدانی کرد و اظهار داشت: پایانه مرز خسروی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای تردد زایران عتبات عالیات دارد و اقدامات بسیار خوبی در این پایانه مرزی برای رفت و آمد زایران پیش بینی و صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در جریان سفر امروز به قصرشیرین زحمات فرمانداری قصرشیرین و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه را دیدیم که با وجود زیرساخت های بسیار خوب در مرز کمبودهایی هم هست که باید دوستان کمک کنند تا کمبودها را برطرف و شرایط را فراهم کنیم تا ما شاهد تردد زائران بیشتر از گذشته از این مرز رسمی باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: به واسطه اینکه طرف عراقی ما شرایط خاصی در آن طرف مرز و داخل کشور خودشان دارند رفت و آمد در مرزها را محدود کردند.

امیری مقدم ادامه داد: تلاش بر این است هم در مرز سومار و هم مرز خسروی مسیر بازگشایی شود که ما هم در اربعین سهم داشته باشیم و هم توفیق خدمتگزاری به زایران را و من در مجموع شرایط را خوب دیدم.

او اضافه کرد: البته کم و کسری هایی هست که امید است با تلاش مدیران اجرایی برطرف شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/