شناسهٔ خبر: 106999 - سرویس استان‌ها

استاندار کرمانشاه در بازدید از پایانه مرزی سومار؛

صادرات در مرز سومار باید فعال باشد

استاندار کرمانشاه - پایانه مرزی سومار استاندار کرمانشاه به منظور بررسی روند مبادلات مرزی در پایانه مرزی سومار و پیگیری میدانی مشکلات مبادلات تجاری از این پایانه مرزی بازدید میدانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت: دنیا امروز به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی است و این هم به برکت خون های شهدا و هدایت های رهبر معظم انقلاب است.

امیری‌مقدم با اشاره به فعالیت مرز سومار به عنوان یکی از ۶ مرز رسمی استان کرمانشاه اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل شود، صادرات در مرز سومار به صورت یک مرز کاملا فعال انجام بگیرد.

وی ادامه داد: وجود ۶ مرز رسمی در استان این ظرفیت را فراهم نموده تا صادرات بیش از آنچه که در حال حاضر صورت می گیرد افزایش یابد تا استان بهتر و بیشتر از این از وجود این مرزها و ظرفیت ها منتفع گردد.

وی با تاکید بر رفع موانع موجود اظهار داشت: در تکمیل زیرساخت های مرز سومار مبنا باید طرح جامع باشد و هر چه زودتر به نتیجه برسد و زیرساخت های مرز متناسب با شئونات زوار عتبات عالیات تکمیل شود.

وی از اختصاص اعتبار لازم به منظور روکش آسفالت جاده سومار به مرز به طول هشت کیلومتر خبر داد.

استاندار کرمانشاه همچنین ضرورت انضباط بخشی به پایانه و لزوم فعال نمودن بخش خصوصی جهت تسریع در روند صادرات و همچنین ایجاد سیستم یکپارچه مدیریتی در مرز را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/