شناسهٔ خبر: 107017 - سرویس استان‌ها

با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری انجام شد؛

بازدید از روند اجرای تونل چری در محور شهرکرد_بازفت_مسجد سلیمان

چری 3.jpg معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و استاندار چهارمحال و بختیاری از روند اجرای تونل در حال احداث چری در محور شهرکرد، بازفت ـ مسجد سلیمان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از چهارمحال و بختیاری، معاون امور عمرانی استاندار در این بازدید گفت: تاکنون ۱۰۰۰ متر از تونل اول چری احداث شده است و برای تکمیل آن به طول ۳۵۰۰ متر، ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

علی حیدری افزود: اعتبار این پروژه از محل ردیف اعتباری طرح شهرکرد - بازفت - مسجد سلیمان تأمین می شود و علیرغم اینکه اعتبار این پروژه در سال جاری ۵۷۵ میلیارد ریال بوده است؛ تنها ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه تخصیص داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل پروزه و حذف گردنه چری را ۱۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به برنامه ریزی سفر آتی ریاست محترم جمهور به استان و قرار گرفتن تعدادی از پروژه های حیاتی استان در برنامه های سفر، حل مشکل اعتباری این پروژه را در قالب مصوبات سفر دولت به استان خواستار شد.

حیدری ادامه داد: ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و  با تکمیل و بهره برداری تونل و مسیرهای اطراف، مسیر شهرکرد به خوزستان به میزان ۱۰ کیلومتر کاهش می یابد و همچنین چند نقطه حادثه خیز و بسیاری از پیچ های خطرناک مسیر حذف می شود.