شناسهٔ خبر: 107031 - سرویس استان‌ها

معاون برنامه ریزی سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى در سفر به خراسان شمالى مطرح كرد:

افزايش ٣٨ درصدى ترددهاى نوروزى

سفر معاون برنامه ریزی معاون برنامه ریزی سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى در سفر به خراسان شمالى از افزايش ٣٨ درصدى ترددهاى نوروزى نسبت به نوروز سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، محمد تیموری با عرض تبريك سال نو گفت: بعد از محدوديت هاى كرونايى طى دو سال اخير، حجم ترددها و مسافرت ها در نوروز امسال افزايش چشمگيرى دارد و ميانگين افزايش تردد در جاده هاى كشور حدود ٣٨ درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

وى افزود: ميزان تردد در خراسان شمالى تقريبا معادل كشورى رشد دارد و جاده هاى اين استان به دليل اتصال به بارگاه منور امام رضا(ع) و استان هاى شمالى از ترافيك بالايي برخوردار است. 

وى با بيان اين كه امكانات ايمنى و رفاهى خوبى در جاده ها به خصوص در مجتمع هاى خدماتى رفاهى بين راهى فراهم شده است، ادامه داد: همه همكاران در كشور و اين استان آماده باش كامل هستند تا خدمات بهينه اى را در دوران سفرهاى نوروزى به مسافران ارائه دهند.

تیمورى خاطرنشان كرد: رانندگان با توجه به افزايش ترددها، نكات ايمنى را رعايت كنند و استراحت كافى داشته باشند تا كمك كنند نوروز كم خطر و كم حادثه اى داشته باشيم.

به گفته جعفر شهامت،مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى،  سفر معاون برنامه ریزی سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی ۱۴۰۱ انجام شد و طى اين سفر، محورهای فاروج، شیروان و بجنورد، کارگاه ماشین آلات شهرستان های فاروج، شیروان و بجنورد و ساختمان مرکزی در حال احداث اين اداره کل و تمامى واحدهای عملیاتی و پشتیبانی راهداری و حمل و نقل و مركز مدیریت راههای استان مورد بازدید قرار گرفت. همچنين بازدید از راهدارخانه امین الله شهرستان بجنورد و پلیس راه هاى بجنورد و آشخانه از برنامه هاى ديگر اين سفر بود.