شناسهٔ خبر: 10707 - سرویس مسکن و شهرسازی

چهره‌نمایی بافت‌های ناکارآمد استان فارس در ستاد ملی بازآفرینی پایدار/ الگوی مرکز توسعه محلی بررسی می‌شود

ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در سومین جلسه ستاد ملی بارآفرینی پایدار محدوده‌ها ضمن بررسی بافت‌های ناکارآمد شهری استان فارس، الگوی مرکز توسعه محلی در محدوده‌های هدف بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری با موضوع بررسی بافت‌های ناکارآمد شهری استان فارس صبح فردا سه‌شنبه ۲۷ مرداد ماه با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

چهره‌نمایی از وضعیت بافت‌های نابه‌سامان استان فارس، ارائه گزارش اقدامات بازآفرینی استانی و شهرستانی و ارائه الگوی مرکز توسعه محلی در محدوده‌های هدف و ارائه آن به ستاد از جمله مواردی است که در جلسه فردا بررسی خواهد شد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای مطالعه سخنان وزير راه در دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار اینجا کلیک کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

از آنجایی که زمان کافی برای بررسی وضعیت بافت‌های هدف تمامی شهرهای یک استان در هر جلسه ستاد ملی جود ندارد چند شهر به عنوان پایلوت برای معرفی اقدامات آن استان انتخاب می‌شوند. در سومین جلسه ستاد ملی که به موضوع بافت‌های ناکارآمد استان فارس اختصاص دارد بررسی وضعیت شهرهای شیراز، کازرون و مرودشت در دستور کار قرار گرفته است و گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در این شهرها ارائه خواهد شد.

در نشست پیشین ستاد ملی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی (رئیس ستاد ملی بازآفرینی)، محمدسعید ایزدی (معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی)، کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پژمان و امینی معاونان وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ خندان‌دل معاون وزیر کشور و عبدالله فتح‌اللهی رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مقامات استان خراسان رضوی حضور داشتند.

به دستور وزیر راه و شهرسازی ستاد ملی  بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و در جلسه پیشین این ستاد وضعیت بافت‌های ناکارآمد مشهد مورد بررسی قرار گرفت./