شناسهٔ خبر: 107143 - سرویس هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

مکلف بودن ایرلاین‌ها مکلف به اعلام تاخیر و ابطال پرواز قبل از حضور مسافر در فرودگاه

سازمان هواپيمايي کشوري سازمان هواپیمایی کشوری در یک اطلاعیه، تمام ایرلاین‌ها را موظف کرد تا هر گونه تاخیر و ابطال پرواز را پیش از حضور مسافران در فرودگاه به طرق مختلف از جمله ارسال پیامک، پست الکترونیک، تماس مستقیم و ... به اطلاع مسافران خود برسانند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی اعلام‌کرد: تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی موظف هستند تاخیرات بیش از نیم ساعت، تغییرات یا ابطال پروازهای خود به هر دلیل را به سرعت و پیش از حضور مسافران در فرودگاه به طرق مختلف از جمله ارسال پیامک، پست الکترونیک، تماس مستقیم و ... به اطلاع مسافران خود برسانند تا از ایجاد تبعات منفی به دلیل حضور و معطلی مسافران در فرودگاه‌ها جلوگیری بعمل آید.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ضمن اطلاع موضوع به کشیک سازمان هواپیمایی کشوری در هر زمان از ساعات شبانه روز، فرودگاه مبدا و مقصد را نیز در جریان کامل هر گونه تغییر برنامه پروازی قرار دهند تا ضمن برنامه‌ریزی و آمادگی فرودگاه، اطلاع‌رسانی از طریق نمایشگرهای ترمینال‌ها برای مسافران حاضر در فرودگاه انجام شود.