شناسهٔ خبر: 107199 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

۸۴ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند

ترمینال انقلاب زاهدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ازابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ششم فرورودین ماه ۱۴۰۱، تعداد ۸۴ هزار و ۸۱۶ مسافر در این مدت در قالب ۶ هزار و ۸۰۰ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای در حوزه استحفاظی این اداره کل جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از این تعداد مسافر جابجا شده ۵۲ درصد به مقاصد داخل استان و ۴۸ درصد نیز به مقاصد برون استانی سفر نمودند.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه تعداد ۵۲ هزار و ۵۳۲ نفر مسافر از سایر استان ها توسط ناوگان حمل و نقل عمومی وارد استان گردیده اند که نسبت به مدت مشابه ایام نوروز ۱۳۹۸ (قبل از شیوع بیماری کرونا) ۷۵ درصد افزایش را نشان می دهد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان سفر با ناوگان عمومی مسافربری را ارزان و ایمن دانست و گفت: از مردم و مسافران درخواست می شود هر گونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل  اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت، مالکان و رانندگان رسیدگی شود.

کرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری در شهرستان های زاهدان، زابل و سراوان، ۲ هزار و ۳۶۰ راننده مسافری فعال و همچنین ۳ هزار و ۳۴۸ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری در حوزه تحت پوشش این اداره کل به هم وطنان گرامی در ایام اجرای طرح نوروزی خدمات ارائه می دهند.