شناسهٔ خبر: 107287 - سرویس استان‌ها

استفاده ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از راهدارخانه ای استان بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر سید حمید رضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان : همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از یکصد خانواده و مجموعا ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از راهداری و راهدارخانه های استان استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بوشهر سید حمید رضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان : همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از یکصد خانواده و مجموعا ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از راهداری و راهدارخانه های استان استفاده کرده اند.

وی گفت : این مسافران عمدتا بدلیل نقص فنی خودرو و یا نبود جا از راهدار خانه ها استفاده کرده اند و با رفع نقص خودرو و یا پیدا کردن جای مناسب راهدارخانه ها را ترک کرده اند .

علم بیان داشت : در این مدت بیشترین اسکان مسافرین را در راهداری گناوه با ۳۰ خانواده داشتیم که این ها در مهمانسرا و یا با برپایی چادر شب را مهمان همکاران ما بوده اند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : راهدارخانه دیلم ، دریاقلی و بوشهر بعد از راهداری گناوه بیشترین اسکان مسافران نوروزی را داشته اند .

وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همواره در کنار مردم است بیان داشت : در طرح نوروزی ۱۴۰۱ که  از ۲۵ اسفند و همزمان با سراسرکشور در استان شروع شده و تا۱۵ فروردین ادامه دارد راهداری در کنار مردم و مسافران نوروزی است.

علم گفت : در طرح نوروزی که با مشارکت ۳۰۰ نفر نیروی راهدار، ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در حال انجام است ۳۰ اکیپ بصورت شبانه روزی  در محورهای ارتباطی در حال گشت زنی هستند .

وی تصریح کرد : همچنین تعداد۱۶ ایستگاه ثابت راهداری در مبادی ورودی وخروجی مراکز شهرستانها و همچنین مناطق حساس راهها راه اندازی شده اند وظیفه دارند ضمن نظارت مستمر بر جریان تردد و ترافیک در محورهای ارتباطی ، در صورت نیاز به یاری شهروندان بشتابند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت : این نیروها از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به رانندگان بیش از۵۰ دستگاه خودرو که دچار نقص فنی شده بودند امداد رسانی کرده اند .

وی اضافه کرد : با توجه به حجم بسیار بالای تردد و حضور طولانی مدت رانندگان در ترافیک روز۵ فروردین محور برازجان به کنارتخته ، توزیع آب خنک بین سرنشینان خودروها در دستور کار نیروهای راهداری دشتستان قرارگرفت و بیش از یک هزار بطری آبمعدنی توزیع شد.

انتهای پیام/