شناسهٔ خبر: 107290 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اعلام کرد؛

تخلیه و بارگیری ۳.۳ میلیون تن کالا در بندر امیرآباد طی سال ۱۴۰۰/ اهم اهداف دریایی و بندری امیرآباد در سال ۱۴۰۱/ افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در دستورکار

بندر امیرآباد مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تشریح اهداف بندری و دریایی در سال ۱۴۰۱، گفت: افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و هوشمندسازی بندر امیرآباد از مهم‌ترین اهداف سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی سعیدی‌پور در رابطه با میزان تخلیه و بارگیری امیرآباد (امیرآباد و نکا) در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در مجموع طی سال ۱۴۰۰ میزان ۳ میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۹۰۰ تن کالا تخلیه و یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن کالا بارگیری شده است.

وی ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالا صرفا در بندرامیرآباد در سال ۱۴۰۰ معادل ۷ میلیون و ۷۵۷ هزار تن کالا بود که ۱ میلیون و ۸۹۵ هزار تن کالا تخلیه و ۸۶۲ هزار تن کالا نیز بارگیری شده است.

اهداف دریایی امیرآباد در سال ۱۴۰۱

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مورد اهداف بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۱ در بخش دریایی، عنوان کرد: هوشمندسازی بندر امیرآباد از ۱۰ به ۳۰ درصد از طریق انجام هوشمندسازی علائم کمک ناوبری و ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بندر امیرآباد از ۲۰ به ۲۲ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) از مهم ترین اهداف دریایی مدنظر در سال جاری است.

سعیدی پور افزود: ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری در بندر امیرآباد  از ۱۰ به ۱۱ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) دیگر هدف دریایی تبیین شده در بندر امیرآباد طی سال ۱۴۰۱ است.

اهداف بندری امیرآباد در سال ۱۴۰۱

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در رابطه با اهداف این بندر در سال ۱۴۰۱ در بخش بندری نیز، اعلام کرد: افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بندر امیرآباد به میزان ۷۰۰۰ میلیارد ریال و توسعه دولت الکترونیک در این بندر از ۷۰ به ۸۰ درصد از طریق راه اندازی مانیتورینگ کشتی‌ها از مهم ترین اهداف بندری طی سال جاری است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سعیدی‌پور افزود: ارتقاء توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم‌های عملیاتی در بندر امیرآباد از ۱۱ به ۱۴ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) دیگر هدفی که در سال ۱۴۰۱ در بندر امیرآباد نسبت به تحقق آن گام برخواهیم داشت.