شناسهٔ خبر: 107293 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

رشد ۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر در سال گذشته

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری TEU طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ۲۰ هزار و ۷۳۰ TEU رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی درباره عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ بندر خرمشهر، گفت: طی این مدت بیش از ۳ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۸۶ تن تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که کالاهای ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، فلزات و کالاهای معدنی عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص عملکرد  فعالیت ریلی در بندر خرمشهر گفت: طی این مدت یک هزار و ۹۴۴ واگن از خط راه آهن بندر خرمشهر جابجا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طي این مدت تردد یکصد و ۴۹ هزار و ۴۶ دستگاه کامیون وهمچنین ۸۶۹ فروند شناور زیر  هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۱۳ و ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، میزان تخلیه خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰در بندر خرمشهر را ۲۳۹۲ دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۲ درصدی برخوردار است.