شناسهٔ خبر: 107313 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:

جابه جایی بیش از ۴۵ هزار و ۲۴۳ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان

مسافر استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۴۵ هزار و ۲۴۳ مسافر از بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۰تا هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان جابجا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به این مطلب که ۴۵ هزار و ۲۴۳ مسافر از بیست و پنجم اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان جابجا شده ، افزود: جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی به نقاط مختلف کشور در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۴۸ هزار و ۸۰۱ مسافر نیز در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مسافران توسط چهار هزار و ۴۰ سفر به نقاط مختلف کشور جابه جا شدند که تعداد این سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته‌ است.

جهانی یادآور شد: ۱۰۲ هزار و ۹۵۷ صندلی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای جابه جایی مسافر در نوروز امسال پیش بینی شده‌ است.

وی از تردد ۱۱ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۷۷۷ وسیله نقلیه از بیست و پنجم اسفندماه تا کنون در جاده‌های استان مرکزی خبرداد و گفت: تردد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۱۰۸ خودرو در این مدت به استان وارد و ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۸۳ خودرو از استان خارج شده‌است.

جهانی اظهار داشت: یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۴۷ تردد از مجموع ترددهای انجام شده در جاده‌های استان مرکزی در این مدت مربوط به خودروهای سنگین و ۳۰ هزار و ۷۶۹ تردد مربوط به اتوبوس‌ها بوده‌است.

وی ادامه داد: متوسط سرعت در این مدت در جاده‌های استان مرکزی ۹۲ کیلومتر بر ساعت بود که این عدد در جاده‌های کشور ۸۰ کیلومتر برساعت بوده‌ است.

شایان ذکر است ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است وروزانه حدود ۶۴۵ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.