شناسهٔ خبر: 107314 - سرویس استان‌ها

استاندار کرمانشاه؛

سند رفع مشکلات جاده‌ای استان کرمانشاه باید تدوین می شود

امیری مقدم - استاندار کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواستار تحلیل تمام اطلاعات و داده‌های مربوط به جاده‌های استان کرمانشاه با ارایه راهکارها در جهت رفع نواقص جاده ای شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: تحلیل تمام اطلاعات و داده‌های مربوط به جاده‌های استان اعم از راه ها اصلی، فرعی و روستایی، ترافیک های شهری و برون شهری، شناسایی نقاط حادثه خیز و عوامل پر تصادفات، با ارایه راهکارها یک نقشه راه و سند تدوین کنند.

امیری مقدم تشریح کرد: در این سند یا نقشه راه، هر سال باید اولویت های استان برحسب اهمیت برای رفع معایب و نقص های ترافیکی و جاده ای در دستور کار قرار گیرد و تکلیف تک تک دستگاه ذی ربط در آن نیز باید مشخص باشد تا براساس آن مشکلات را یکبار برای همیشه حل کنیم.

وی همچنین با اشاره به آمار ۷۵ درصدی فوتی عابران پیاده در تصادفات جاده ای خواستار بررسی و تحلیل این موضوع شد که چرا ۷۵ درصد فوتی ها در تصادفات؛ عابران پیاده هستند و راهکارها رفع این مشکل کجاست تا در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر رفع نقص نقاط حادثه خیز جاده‌های استان نیز گفت: درست است دستگاه ها برای رفع همه نقاط حادثه خیز کمبود اعتبار دارند، اما می شود با راهکارهای کوتاه مدت و کوچک این حوادث را به حدقل رساند تا اعتبار تخصیص یابد.

وی بر فرهنگ‌سازی بر کاهش آمار تصادفات تاکید کرد و از صدا و سیما، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، پلیس راه خواست در این راستا دست به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده با تاکید بر رعایت قواعد راهنمایی و رانندگی، اطلاع رسانی عواقب رانندگی خطرناک به ویژه با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اقدام کنند.

امیری مقدم همچنین با اشاره به آمار ۳۰ درصدی تصادفات جاده ای به خاطر خستگی و خواب آلودگی رانندگان، از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خواست مکان هایی برای احداث استراحتگاه بین جاده ای جانمایی کند و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این استراحتگاه که باید مجموعه ای خدماتی نیز باشند، دعوت به عمل آورد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص نخاله های ساختمانی کنار جاده در حاشیه شهرها استان نیز پیشنهاد داد، وقتی که کارخانه سیمان می تواند از بازیافت این نخاله ها استفاده کند، به مردم اطلاع بدهید تا نخاله ها را تحویل کارخانه سیمان بدهند.

امیری مقدم در پایان افزود: تامین اعتبار برای تکمیل احداث پلیس راه پاوه، تاکید بر تکمیل پروژه های پایش تصویری بین شهری و برون شهری برای کنترل سرعت، نظارت دقیق تر بر فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو ها، اصلاح و رفع نقص نقطه حادثه خیز مسیر مزار شهدا به فرودگاه شهر کرمانشاه؛ ساماندهی مشاغل مزاحم در مسیرهای پر ترافیک از دیگر مواردی بود که استاندار کرمانشاه در این جلسه بر آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/