شناسهٔ خبر: 107320 - سرویس استان‌ها

در فروردین ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت:

صدور سند مالکیت برای افزون بر ۳ هزار هکتار از اراضی دولتی واقع در شهرستان زاهدان

مرتضی مقدسی.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از صدور سند مالکیت برای بیش از ۳ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان زاهدان بنام دولت در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مرتضی مقدسی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از صدور سند مالکیت برای بیش از ۳ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان زاهدان بنام دولت در فروردین ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این اراضی شهریور ماه سال گذشته از اداره کل منابع طبیعی استان تحویل این اداره کل شدکه با تلاش و پیگیری مستمر همکاران ما در اداره املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی حوزه معاونت املاک و حقوقی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک زاهدان، فروردین ماه سال جاری به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن سند صادر شد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی به منظور حفظ و حراست از انفال عمومیست، تمام تلاش همکاران ما در این معاونت تحقق اهداف این حوزه است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان مستندسازی املاک و اراضی را یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولتی عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون جامع حدنگار نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ سند تک برگ از اولویت‌های ابلاغی به این اداره‌کل بوده است که در این راستا حداکثر تلاش خود را بکار برده‌ایم.

مقدسی خاطر نشان کرد: شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان از دیگر نتایج صدور این اسناد است.