شناسهٔ خبر: 107327 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

ثبت نام بیش از ۶۸ هزار متقاضی گلستانی در سامانه ثمن

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: تاکنون ۶۸۸۱۱ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن مسکن در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند که ۳۲۹۵۵ تن از آنها مجاز شناخته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی  اظهارداشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نامی ها در استان گلستان از مرز ۸۸ هزار نفر گذشته است افزود: از این تعداد  ۶۸۸۱۱ متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا فاز شش بوده اند که از این میزان ثبت نامی ۵۱۳۲۰ متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار  و ۱۷۴۹۱ متقاضی مجرد می باشد.

وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون در شهر گرگان ۲۱۱۹۷  ، در شهر گنبد  ۸۹۷۹  ، در شهر مینودشت  ۵۵۵۸  ، در شهر آزادشهر ۴۰۴۱   نفر و در شهر علی آباد کتول ۳۴۳۸ نفر تا پایان روز ۷ فروردین سالجاری در سامانه نام نویسی کرده اند.

محبوبی گفت: تاکنون تعداد ۳۲۹۵۵  متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات  دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند که این تعداد حدود ۵۰ درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، در ادامه  پایش تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد:تمام متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص آخرین اقدامات در اراضی ۴۸ هکتاری گرگان توضیح داد: این سایت با کارگزاری بنیاد مسکن و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال آماده سازی برای عملیات ساختمانی با ظرفیت تقریبی ۸۲۰۰ واحد می باشد.

محبوبی بر لزوم افتتاح حساب و واریز وجه متقاضیان تایید نهایی شده تاکید کرد و گفت: تا پایان ۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸۰ نفر از متقاضیان واریز وجه نموده اند .

وی ادامه داد: مهم این است که متقاضی موثر وجود داشته باشد و صرف ثبت نام کافی نبوده و لازم است متقاضیان حداقل ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: در مسکن شهری و روستایی ۲۶ هزار واحد آمادگی احداث وجود دارد که ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی،  پنج هزار واحد ثبت نام خود مالکی و ۱۰ هزار مسکن شهری بوده که تامین زمین شده است.

محبوبی  در خصوص جزئیات قیمت هر متر مربع مسکن نهضت ملی در استان گلستان توضیح داد: براساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان، قیمت پایه برای هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد.

وی با اشاره به این که در هر پروژه عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد، تاکید کرد: قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و قیمت چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود.

محبوبی گفت: در شهر گرگان وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی ۳۵۰ میلیون تومان و مابقی شهرها استان ۳۰۰میلیون تومان و در حال حاضر با سود ۱۸ درصد می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان با بیان اینکه تمام دفاتر پیشخوان دولت  پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود، خاطرنشان ساخت: از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می شود  تکمیل مدارک خود را صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان انجام و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن کسب نمایند.