شناسهٔ خبر: 10740 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور آخوندی انجام شد:

بررسی بافت‌های ناکارآمد استان فارس در سومین نشست ستاد ملی بازآفرینی/ تاکید بر احیای سعدیه و قابلیت‌های گردشگری شیراز

سومین ستاد ملی بازآفرینی محدوده ها و محله های هدف وضعیت بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی استان فارس در سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری با موضوع بررسی بافت‌های ناکارآمد شهری استان فارس صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ مرداد ماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان ملی و استانی در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر آخوندی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ خندان‌دل معاون وزیر کشور و رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کشور، معاون عمرانی استاندار فارس، محمد صادقی نماینده کازرون در مجلس، سیروس پاک‌فطرت شهردار شیراز، دکتر کلانتری قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، مجید روستا و سعید اسلامی بیدگلی اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری پایدار حضور داشتند.

در این جلسه درباره فعالیت‌های انجام شده برای حل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی استان فارس به ویژه در سه شهر مرودشت، کازرون و شیراز بحث شد. ارائه گزارش عملکرد ستادها، گزارش عملکرد کارگروه‌های تخصصی و طرح و بررسی سیاست‌ها و راهبردهای مختلف سه دستور کار اصلی این نشست بود. ضمن این‌که بحث‌ها در دو بخش عملکرد ستاد استان فارس و عملکرد معاونت بهداشت در حاشیه شهرها تقسیم‌بندی شد.

توجه ویژه به سعدیه شیراز که در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی شیراز قرار گرفته است، تقویت بحث توریستی در منطقه و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام گرفته توسط وزارت بهداشت درباره فعالیت‌های انجام شده در استان فارس از جمله مباحثی بود که در این جلسه به طرح گذاشته شد. /