شناسهٔ خبر: 107456 - سرویس جاده‌ای

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

ثبت بیش از ۵۰۰ هزار سفر جاده‌ای/اعزام و پذیرش بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی

سفر جاده‌اي معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوازدهم فروردین سال جاری، بیش از ۵۰۰ هزار سفر جاده‌ای، ۳ هزار و ۲۰۰ سفر ریلی و ۱۷ هزار و ۱۷۱ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

امیرمحمود غفاری؛ معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار سفرهای ایام نوروز از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده طی این مدت، معادل ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر مسافر جاده‌ای داخلی و ۵۳۴ هزار و ۳۲۹ سفر جاده‌ای داخلی ثبت شده است.

غفاری خاطر نشان کرد: در بخش ریلی نیز طی مدت زمان اعلام شده، ۳ هزار و ۲۹۲ سفر ریلی انجام شده و  یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۴۶ نفر جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: این آمار در بخش هوایی داخلی و بین‌المللی شامل ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۴۹ نفر است و نشست و برخاست هوایی نیز در بخش داخلی و بین‌المللی ۱۷ هزار و ۱۷۱ فروند گزارش شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در بخش دریایی ورود و خروج مسافر دریایی ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۵۲ نفر، ورود و خروج گردشگر دریایی ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۸۰ نفر، ورود و خروج شناور مسافری ۲۴ هزار و ۴۸۶ فروند و ورود و خروج شناور تفریحی نیز ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۷۲ فروند ثبت شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در مدت زمان اعلام شده ۳۳۶ فقره تصادف منجر به فوت و ۴ هزار و ۱۴۱ فقره تصادف منجر به جرح ثبت شده است و متاسفانه ۴۶۴ نفر سر صحنه تصادف فوت کرده‌اند.