شناسهٔ خبر: 107465 - سرویس استان‌ها

بیش از ۴هزار مسافر راهیان نور با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جا‌به جا شدند

کاروان راهیان نور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: همزمان با آغاز اعزام کاروان های راهیان نور از نیمه اسفند۱۴۰۰ تاکنون، ۴هزار و ۳۷۰مسافر این کاروان‌ها از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)،  علیرضا معیری پور افزود: سفر این تعداد مسافر کاروان‌ها توسط ۱۱۸ دستگاه اتوبوس مربوط به ناوگان عمومی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد این معاونت در بخش جابه جایی مسافران نوروزی گفت:از ۲۵اسفند۱۴۰۰ تا پایان روز سیزده فروردین امسال ۷۲هزار و ۵۹۲ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه سفر کرده اند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷درصد کاهش داشته است.

معیری پور ادامه داد:در این مدت به منظور حفظ و ارتقای خدمات رسانی به مسافران نوروزی گشت های نظارت و بازرسی ناوگان حمل و نقل عمومی با قوت و به طور مستمر در تمام ساعات شبانه روز توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک و حمل و نقل مسافر انجام شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود:این اداره کل تمام توان خود را برای تامین ناوگان اتوبوس ایمن و کارآمد هم برای کاروان های راهیان نور و هم سایر مسافران به کار بسته است.

ناوگان حمل و نقل مسافر جاده ای استان قزوین با ۱۷۸دستگاه اتوبوس، ۵۶۴ دستگاه مینی‌بوس و ۶۶۸دستگاه سواری کرایه مشغول ارایه خدمات به مسافران است.