شناسهٔ خبر: 10759 - سرویس ریلی

با حضور مدیر عامل راه‌آهن انجام می‌شود؛

راه‌اندازی مجدد خط تولید قطار حومه‌ای ریل‌باس در ایریکو

واگن سازی اریکو خط تولید ریل باس‌های شرکت ایریکو پس از وقفه‌ای چهار ساله دوباره فعال و با فعال شدن این خط تولید ریل‌باس‌های ایریکو مجدداً آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مراسمي که به مناسبت راه اندازی مجدد خط تولید قطار حومه ای ریل باس با حضور پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی روز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد، ست پانزدهم ریل باس ساخت ایریکو وارد چرخه ریلی کشور می‌شود.

خط تولید ریل باس های ایریکو به دلیل بروز مشکلات متعدد داخلی و خارجی قریب به چهار سال در حالت تعلیق قرار داشته است. این خط تولید با تلاش دست اندرکاران دولت تدبیر و امید و با همت و تلاش متخصصان ایریکو و همچنین با همیاری سهامدار اصلی این شرکت یعنی گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان مجدداً راه اندازی شده و عملیات تولید با سرعتی بالا در آن آغاز شده است.

مقدمی مدیر عامل ایریکو اعلام کرد که با تولید بخش قابل توجهی از قطعات این ریل باس ها در داخل ایریکو و همینطور در شرکت های همکار داخلی، از این پس ۴ تا ۹ واگن از این مجموعه در ماه در شرکت ایریکو تولید می شوند. وی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین راه آهن و مدیران بخش‌های مختلف صنعتی کشور و مدیران منطقه ابراز امیدواری کرد که کار تولید ۱۵۰ واگن ریل باس تا ۲ سال دیگر به اتمام برسد. 

بر اساس اعلام شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) تا کنون ۱۴ ست ریل باس در شرکت  ایریکو تولید شده و در شبکه ریلی کشور بکار گرفته شده اند. ریل باس‌های ایریکو با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافران ریلی کشور روبرو می‌شوند./