شناسهٔ خبر: 107640 - سرویس استان‌ها

در نوروز امسال؛

بیش از ۶۲ هزار سرعت غیر مجاز در محورهای استان همدان ثبت شد

مدیریت راهها بیش از ۶۲ هزار سرعت غیر مجاز لحظه‌ای و سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در نوروز امسال از طریق سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان همدان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به افزایش ۲۴۸ درصدی ثبت این تخلفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: علت اصلی این میزان ثبت تخلف، افزایش این سامانه به ۶۷ عدد در راه‌های مواصلاتی، فعال شدن سامانه ثبت تخلف سرعت متوسط در طول کلیه راه‌های شریانی استان و همچنین افزایش ۳۳ درصدی تردد امسال بوده است.

سعید کریمی افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ ثبت تخلف سرعت متوسط است و با فعال شدن این قابلیت سامانه‌ها همه طول راه‌های شریانی مجهز به این فناوری و موجب رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان و ارتقا سطح ایمنی راه‌ها می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه نصب و راه اندازی بیش از ۳۰ سامانه ثبت تخلفات در سال ۱۴۰۱ تأکید کرد: درصد پوشش راه‌های استان به این سامانه دارای بالاترین میزان در کل راه‌های کشور است که با کمک این سامانه و کنترل و رعایت سرعت مجاز از طریق رانندگان هر چه بیشتر موجب ایمن شدن راه‌های استان در آینده شود.