شناسهٔ خبر: 107700 - سرویس استان‌ها

مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اعلام کرد:

رشد ۱۵ درصدی اعزام و پذيرش مسافران فرودگاه اصفهان در تعطيلات نوروزی

 فرودگاه اصفهان  در تعطیلات عید نوروز مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از رشد ۱۵ درصدی اعزام و پذيرش تعداد مسافران فرودگاه بين المللی شهيد بهشتی در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن امجدی مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اعلام رشد ۱۵ درصدي اعزام و پذيرش تعداد مسافران فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي در ايام نوروز گفت : خوشبختانه با توجه به تسریع در امر واکسیناسیون، امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بودیم به طوری که آمار مسافران اعزام و پذیرش شده در این فرودگاه از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۸۲۷۸۱ مسافر با ۷۴۷ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای داخلی در این فرودگاه تردد کردند، افزود: تعداد ۱۷۳ پرواز در مسیرهای خارجی در این فرودگاه نشست و برخاست داشت که طی آن تعداد ۲۲۴۳۳ مسافر اعزام و پذیرش شدند.

امجدی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مسافران نوروزی جابجا شده در پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان مختص به شهرهای مشهد، کیش، تهران و اهواز بوده، تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده مسیرهای پروازی نجف، استانبول، دوحه و دبی نیز به ترتیب بیشترین تردد مسافر را در مسیرهای پروازی بین المللی در این فرودگاه به خود اختصاص دادند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، مدير كل فرودگاه‌های استان در خصوص میزان بار جابجا شده در مدت مذکور در فرودگاه اصفهان اظهار کرد: با پایان سفرهای نوروزی در تاریخ ۱۵ فروردین ماه، میزان ۱۳۷۹ تن بار و مرسولات در فرودگاه شهید بهشتی جابجا شده که سهم پروازهای داخلی از ارسال و پذیرش این میزان بار ۹۳۳ تن و سهم پروازهای خارجی ۴۴۶ تن بوده که در مجموع شاهد رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.