شناسهٔ خبر: 107733 - سرویس استان‌ها

رییس راهداری ازنا خبر داد:

طرح نوروزی در ازنا بدون تصادفات فوتی به پایان رسید

طرح نوروزی در ازنا بدون تصادفات فوتی به پایان رسید 1.jpg با برنامه‌ریزی، ایمن‌سازی و استقرار گشت‌های شبانه‌روزی در نقاط پرتصادف، طرح نوروزی امسال در ازنا بدون تصادفات منجر به فوت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، سجاد درگاهپور گفت: با توجه به اهمیت ایمنی سفر در تعطیلات نوروزی با برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته، ایمن‌سازی و استقرار گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی راهداری و حمل و نقل در قالب شش اکیپ در نقاط پرتصادف، خوشبختانه در این مدت هیچ‌گونه تصادف منجر به فوتی در محورهای شهرستان ازنا اتفاق نیفتاد و طرح نوروزی امسال بدون تصادفات فوتی به پایان رسید و درمجموع تصادفات جرحی و خسارتی نیز ۴۰درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در طول طرح نوروزی امسال به‌طور روزانه پیگیر ارتقای ایمنی و خدمات پایانه‌های مسافر و حمل و نقل عمومی بودیم، اظهار داشت: در راستای ایمن‌سازی نقاط پرتصادف در ایام نوروز ۱۴۰۱ در پنج نقطه حادثه‌خیز شهرستان ازنا با همکاری اداره‌کل، با ایجاد هره‌های خاکی، اجرای خط کشی به طول ۶۰ کیلومتر، نصب ۵۰ عدد فلش بتنی آشکارساز در نقاط پرتگاهی، نصب ۱۰۰ عدد تابلوی اخطاری، هشداری و اطلاعاتی، تعمیر و نصب ۵۰۰ متر گاردریل به‌صورت امانی توسط اکیپ تاسیسات شهرستان و شست و شوی ۱۰۰۰ عدد تابلو و علائم اقدام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا افزود: پاکسازی نخاله‌های ورودی شهرها و محورهای مواصلاتی به طول ۵۰۰۰ متر، پاکسازی رفیوژ وسط محورهای اصلی از شن و خاک به طول شش کیلومتر، استقبال از میهمانان نوروزی توسط گشت‌های راهداری در مبادی ورودی حوزه استحفاظی، جلوگیری از هفت مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه و تشکیل پرونده در مجاری قضایی و نیروی انتظامی بخش دیگری از عملکرد راهداری ازنا در طرح نوروزی بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی استقرار مسافران در راهدارخانه‌ها، نسبت به تعمیر، رنگ‌آمیزی و تجهیز راهدارخانه محمودآباد اقدام شده است، گفت: همچنین نصب بنرهای شعار ترافیکی در محورهای اصلی منتهی به شهرستان و نقاط پرتصادف با همکاری اداره ایمنی راه از فعالیت‌های این اداره در ایام نوروز بوده است.

درگاهپور خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در ایام نوروز با برقراری گشت‌های کنترلی مشترک با پلیس راه، موفق به شناسایی ۱۵ فقره تخلف اضافه تناژ، ۱۱ محموله ترافیکی فاقد پروانه عبور، پنج فقره تخلف ناوگان اتوبوس از طریق سامانه سپهتن و شش مورد تخلف عدم حضور مدیر فنی در شرکت‌های حمل و نقل شدیم.

وی گفت: درمجموع طی این مدت پنج مورد گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان مسافر، یک گشت مشترک کنترل باسکول‌های مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و چهار مورد بازدید از شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل انجام شده است.