شناسهٔ خبر: 107744 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه وشهرسازی:

راه‌آهن اردبیل - میانه امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد/ شبکه ریلی اردبیل از بزرگترین شبکه‌های ریلی کشور با طراحی و مهندسی منحصربه‌فرد است

خادمی / معاون وزیر راه و شهرسازی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال پروژه ریلی اردبیل- میانه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، خیرالله خادمی در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل اظهار کرد: بازدیدهای دوره ای و کنترل عملیات اجرایی پروژه های حوزه راه و شهرسازی در حال انجام است و ما به دعوت استاندار و نمایندگان اردبیل از پروژه راه آهن اردبیل – میانه بازدید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی ما اتمام عملیات راه آهن اردبیل – میانه در سال جاری است که براساس مصوبه دولت نیز تامین منابع مالی آن تا انتهای سال به خوبی انجام می شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته بخشی از منابع مصوب این پروژه تزریق شد و از همین ابتدای سال ۱۴۰۱ تلاش می کنیم تا تعهدات مالی راه آهن اردبیل – میانه برای سرعت دادن به عملیات اجرایی طبق برنامه زمان بندی تامین و به پروژه تزریق شود.

خادمی بیان کرد: پیشرفت پروژه در بخش زیرسازی ۹۱ درصد و در کل پروژه ۸۳ درصد است و ۱۰۰ کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه نیز به اتمام رسیده است.

وی گفت: تا شهریورماه عملیات زیرسازی این پروژه ریلی به اتمام می رسد و با اتمام عملیات روسازی در سال جاری شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه و اتصال این استان به شبکه ریلی خواهیم بود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: برای اتمام عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از این منابع از طریق دولت و بخش دیگر نیز از طریق منابع مالی بانک ها تامین خواهد شد.

خادمی شبکه ریلی اردبیل را از بزرگترین شبکه های ریلی کشور با طراحی و مهندسی منحصربفرد اعلام کرد و گفت: تمام قطعات پروژه فعال است و جز ۱۳ متر کار حفاری و لاینینگ تونل ها و پل ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از پروژه اردبیل – میانه اجرایی شده و تنها بخش جزئی آن نیاز به تکمیل و بهره برداری کامل دارد، اظهار کرد: جز راه آهن چابهار که به طول ۴۰۰ کیلومتر در حال انجام است راه آهن اردبیل – میانه جزو پروژه های بزرگ با احجام سنگین و کار مهندسی منحصربفرد در کشور است که مراحل تکمیلی خود را سپری می کند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی با عذرخواهی از مردم استان اردبیل از بابت تاخیر در اجرای این پروژه در سال های اخیر خاطرنشان کرد: با انجام تعهدات در سال جاری تلاش ما بر این است تا خط ریلی اردبیل – میانه در سال جاری افتتاح شده و مردم این استان از این زیرساخت استفاده کنند.